נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

10/08/2016 - ישיבה עיסקית 10.8.16

ישיבה עיסקית 10.8.16

10מפגש מועדון 10 באוגוסט, 2016- ישיבה עסקית

 

  הנשיא המכהן צבי יצחקי פתח את המפגש הששי לשנת הרוטרי 2016/17, וברך את החברים הנוכחים בישיבה העסקית לחודש אוגוסט, שעיקרה הוא דיון בתקציב המועדון לקראת אישור, וכן האת מפרט על ידי חבר/ה להצגת העיסוק שלו/שלה בפני חברי המועדון (" My Job").

   את הטכס הרוטריוני פתחה חברתנו ר/חביבה רוגר בהבאת פסוק השבוע: אמש זכתה ספורטאית ישראלית למדליה אולימפית ראשונה באולימפיאדת ריו דה ז'נרו. זוהי ההזדמנות לצטט כמ ספורטאים מפורסמים מהעבר: לאנס אמסטרונג אמר: "להיות אלוף זב להגדיר מלדח את אפשרויות האדם".      וינס לומברדי  אמר: "לנצח זה לא הכל, לרצות לנצח- זה כן" (לתשומת לב הספורטאים האחרים שלנו שעדיין לא כל כך הצליחו...).                         איזק אסימוב ציין:"הצרה עם ניצחון היא שאתה עלול למצוא עצמך בצד השני". ויעל ארד שלנו המדליסטית הראשונה שלנו בתחרויות האולימפיות אומרת:     " ספורטאים מצטיינים הם יזמים שאינם שונים מכל יזם בעולם העסקי-הם בעלי חזון, שלסובבים אותם הראה לא מעשי. הם מוכנים להקריב את זמנם, מרצם ומצבם הכלכלי בכדי להגשים את חלומם".

לאחר ברכות הרעות אותן הביא נ"מ/גידי ינאי, הא תורה של הברכה הבינלאומית שהובאה על ידי מנהל האפיק לשרות הבינלאומי ר/יורם קנטר:      ב 6 באוגוסט 1945 הוטלה פצצת האטום הראשונה בהיסטורית המלחמות , על העיר הירושימה ביפן. מעל 140 אלף בני אדם נהרגו ו כ 90% מהעיר הושמדה לחלוטין. אי לכך הברכה הבינלאומית שלוחה היום למועדון הרוטרי של הירושימה ביפן.

 נשיא הרוטרי העולמי לשנים 2012/43 היפני  טג'וקי טנקה, שבימי נשיאותו  טבע את הסיסמא "שלום באמצעות שרות"  הוא כיום מוביל את הרוטרי העולמי בכנסים למען השלום, וארגן עד כה 3 כינוסי ענק בברלין, הונולולו והירושימה. לדעתו השלום "אינו מתחיל בין מדינות אלא מתחיל בין אנשים." ולכך יש לפעול. אחת לשנה מתקיים כנס זיכרון  למען השלום בהירושימה, ולאחרונה נאם בו אובמה וקרא לפירוק הנשק האטומי בעולם.

    המועדון שנוסד לפני 45 שנה הוא הפעיל ביותר מבין למעלה מ 20 מועדונים באזור הירושימה, יש בו 80 חברים והוא נמצא באזור 2710. נפגשים כל יום חמישי בצהרים במלון קראון פלאזה .

   ב 1935 פול האריס ואשתו ביקרו בטוקיו, ופול האריס נטע 28 עצי לאורל יפני (ער אציל) שנקראו "עצי הידידות." חלק מהם הושמד במלחמת העולם ובמלאת 50 שנה לפטירתו של פול האריס נסעו נציגי המועדון לטוקיו והביא שתיל שהוא דור שלישי ל"עצי הידידות" המקוריים, ואת העץ הזה הם מטפחים ו שומרים עליו מכל משמר.                                     

וברוח הימים האלה- השבוע הם הצליחו להשיג מעירית הירושימה איסור מוחלט של ציד פוקימונים במתחם אנדרטת  הזיכרון לפצצה האטומית. והמרכז למען השלום. נרימה כוסית של ברכה לרוטרי הירושימה!

 *    *   *   *   *
מידע רוטריוני-

נג"ל שאול דיאנג'לי  הביא מידע על עמותות רוטרי באזור. אחת העמותות החשובות היא עמותת רוטרי ישראל. כספים שמתקבלים עבור מועדונים שאין להם עדיין אישורי ניהול עמותות מועברים במקום לקרנות המועדונים אל עמותת רוטריי שראל שאח"כ דואגת לתקצב ולהעבירם למועדונים  בהתאם. גם במקרה שנת רוטרי נגידותית מסתיימת ונותרו עודפים הם מועברים לקרן רוטרי ישראל שמחלקת אותם כל שנה למועדונים נזקקים.

  עמותת יער פול האריס – יער פול האריס בצפת הוא ייחודי כיער שנקרא על שם הרוטרי. העמותה מתוחזקת על ידי רכישת תעודות נטיעה שניתנות במועדונים כתעודות הוקרה למרצים, אורחים, או מי שהמועדון חפץ ביקרו.

עמותה נוספת היא העמותה שהוקמה בעבר על ידי חברנו נג"ל/ קני גרדינגר ז"ל לזכר אביו. העמותה העניקה מלגות לסטודנטים מרחבי העולם שבאו להשתלמויות בישראל כשהתנאי היה שרוטרי ישראל יקציב סכום מקביל למענק העמותה. לפני כארבע שנים החליטו בניו של קני , לאחר שתרמו  2 מיליון ש"ח לעמותה , ולאור חסרון הכיס של רוטרי ישראל שלא להתנות עוד את מתן המלגות בתקצוב  שווה של רוטרי ישראל, והקרן הפכה לקרן אזילה אשר כל עוד נשארים בה סכומים היא תומכת בסיוע לצעירים המגיעים לישראל מרחבי העולם.

 *    *    *     *
הנשיא המיועד גידי ינאי מסר פרטים באשר לגאלה השנתית של המועדון . ערב הגאלה יערך בתיאטרון מוצקין ב 12 בדצמבר 2016, כשכוכב הערב זהיה ג'ימי גאלוואי. פרטים נוספים יובאו בזמן הקרוב.

 

MY Job Talk  - ר/רינת רזניק

   חברתנו ר/רינת רזניק הציגה לחברים את עיסוקה. רינת היא עורכת דין צעירה המתגוררת עם בעלה ערן  שהוא מהנדס בטכניון וילדיה ברמת אלון שבחיפה.

עוסקת במיוחד בתיקים הקשורים בתחומי הנדל"ן, מיסוי, חוזים ומנהל.  בנוסף לתואר במשפטים והסמכה לעריכת דין  היא סיימה תואר שני בטכניון בתכנית לניהול. לאחר שנים בו עבדה במשרד עו"ד פתחה משרד עצמאי משלה, שנותן שרות בכל האספקטים המשפטיים הקשורים לרכישת, רישום, מכירת נדל"ן, ירושות וצוואות, מיסוי נדל"ן כמסי רכוש, מסי שבח, מסי רכישה ועוד. החברים מוזמנים להיעזר בשרותי משרדה בתחומים אלה.

*   *    *     *
  גזבר הכבוד של המועדון ר/טל לזר הציג את הצעת תקציב המועדון לשנת הרוטרי 2015/17 . התקציב השנה של המועדון עומד על 333 אלף ₪. לאחר שהסביר בפרוטרוט את הסעיפים השונים, שחלקם שונה מבחינת הרכבם והנושאים המכוסים על ידם, התעוררו מספר שאלות מצד הלברים לגבי תרומות המועברות  במקביל לקרן המלגות  גם עבור קרן המועדון כשהייעוד של התורם הוא "פעילות המועדון.". יש להגדיר מחדש למה הכוונה בפעילות המועדון, כאשר ברור שלא ניתן לנצל תרומות שכאלה לצורך רווחת החברים ופעילות חברתית אלא יש להפנותם לפעילויות המועדון   בקהילה ומוסדות נתמכים.

אישור התקציב נדחה עד לעדכונו וערכתו מחדש ויובא לאישור בישיבה העסקית הבאה.

  הנשיא הנוכחי צבי יצחקי, נעל את הישיבה בהקשה בעוז על הפעמון הרוטרוני המיתולוגי, והמועדון יצא לחופשת קיץ של שבועיים, כאשר נשוב ונתכנס למפגש עם המרצה האורח המיועד חברנו ר/שלמה מרקל ב 30 באוגוסט 2016.

בינתיים לכולם חופשה נעימה!

 

-----------------------------

כתב  וערך: ר/ד"ר יורם קנטר

צילם ושיבץ: ר/יורם נאומן

.8.16 ישיבה עיסקית
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet