נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

08/08/2018 - הרצאת ח"כ אורן חזן

מפגש מספר 6

8.8.18 הרצאת חכ אורן חזן - ישיבה שבועית של המועדון מספר 6

הנשיא פתח את הישיבה ובירך את חברי המועדון הרבים ואת בני הזוג והאורחים שהגיעו למפגש.
הנשיא סיפר על קבלת השבת המיוחדת שנערכה ביום שישי האחרון במכללת תילתן עם נוכחות מרשימה של חברים, והודה שוב לארז ומיכל על האירוח.

צבי פורר - פסוק השבוע:
פרשת השבוע "פרשת ראה". פרשה רביעית בחומש דברים.
הפסוק הראשון בפרשה: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה". פתח הכותב בלשון יחיד "ראה" ועבר מיד ללשון רבים "לפניכם", שכן ליתן נותנים להכל במידה שווה, אבל לראות רואה כל אחד באופן אחר, כמות שהוא, כך רואה הוא (אמר הרבי מקוצק זצ"ל).

ברכה בינלאומית ניתנה ע"י עירית יגר:
עירית בחרה את המועדון בלימסול בקפריסין.
לימסול היא עיר תאומה לחיפה היא העיר השנייה בגודלה בקפריסין, העיר אתר תיירות גדול וכן מרכז לתעשיית היין בקפריסין. עירית בחרה במועדון לימיסול אשר הוקם ב-1951 וכיום יש לו 56 חברים. נשיא המועדון Alex Isstavro. המועדון תומך בסטודנטים מעוטי יכולת, נותן תמיכה מלאה להוסטל לאנשים מבוגרים ותורם לניקוי החופים.

הנשיא שחר שבו סיפר על אירועים חברתיים אחרונים שנערכו במועדון:
בשבת האחרונה נערך המפגש הביתי האחרון אצל משפחת מלכוב היה מוצלח במיוחד.
ביום שישי בערב הייתה קבלת שבת במכללת תילתן באווירה טובה וחברית.
כמו כן, היה השבוע ערב בין מועדוני עם המרצה האורח מייקל אורן שדיבר על יחסי ישראל-ארה"ב.
- ב-15.9.18 תהיה מסיבת ראש השנה בבית משפחת סגל.

ברכות רעות:
ימי הולדת:
רפי דנטס -8/8
סיוון זילברמן- 11/8
ימי נישואין:
יואל גלעד ואורנה- 13/8
אריה ברגמן וקטי- 14/8

ברכה מיוחדת נתנה ע"י שולה קנטר לחברנו היקר שמואל אידלמן:
שמואל חבר ברוטרי 42 שנה. יליד יוהנס בורג להורים שיגיעו בשנות השלושים מאירופה בגיל 16 היה שמואל סטודנט לרפואה. כאשר סיים את לימודיו עלתה המשפחה ארצה. בבית חולים תל השומר הכיר את חייה אישתו. שהה שמונה שנים בהתמחות בסיאטל ארצות הברית שם התמחה ברפואה פנימית וגסטרואנטרולוגיה. אם שובו ארצה התקבל לעבודה בבית חולים רמב"ם כמנהל מחלקה פנימית ושם גם פיתח את מחלקת הגסטרו. שמואל הוא פרופסור חבר בטכניון, יושב ראש החברה הישראלית לגסטרו, יושב ראש המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל וכמובן יקיר חיפה. מעל הכל שמואל חבר טוב מסור בעל לב חם תמיד מוכן לעזור, לתת מילה טובה ותקווה. איחלנו לו הרבה בריאות ושנים טובות יחד עם המשפחה והחברים.  
שולה העניקה לשמוליק אידלמן יחד עם הנשיא שחר שבו, מגן מיוחד לרגל יום הולדתו ה-85.


הודעות המזכירה: הוועדות השונות שהתכנסו:
1. וועדת דוברות.
2. וועדת עלייה וקליטה.
3. הוועדה לזהירות בדרכים. הוועדה מתכננת שני אירועים הראשון ב-13.8 והשני ב-15.8 בשני האירועים הדגיש יהיה על נהיגה זהירה בדרכים.
הנשיא שלח ברכות לבריאות מלאה ליוכי פלר שמתאוששת מפגיעה בגב.

הנשיא מבקש מעורבות של החברים בפרויקט "אמץ תלמיד" ועמירם סיפר שיורם נאומן תרם 1000 שקל לטובת הפרויקט. אריה ברגמן מסר שב-10.10 יערך ערב בין-מועדוני, המרצה האורח יהיה עופר שלח שיספר על המצב העכשווי במזרח התיכון. כמו כן, מספר אריה שב-2.10 יערוך המועדון פרויקט יחד עם "עמותת שימחה לילד" האירוע יערך בפיקניק ואומן אורח להרקדה של הילדים.

-נחום לדר, יושב ראש קליטת חברים חדשים מבקש מהחברים להמליץ על חברים חדשים למועדון.  

-שאול ד'אנג'לי דיבר בשם פורום האתיקה שדורש שמי שרוצה להיבחר צריך להשעות את עצמו מהרוטרי שלושה חודשים לפני הבחירות.

 
הרצאה:
אריה ברגמן הציג את המרצה אורן חזן. המרצה התנצל על האיחור כי באותו בוקר השתתף בדיון בכנסת על חוק הלאום. כמו כן, היה בדיון עם הרמטכ"ל שנושאו היה המוכנות למלחמה. קיים פער גדול בין הגנרלים לבין האזרח הפשוט בתפיסת הביטחון. בתפיסה הרחבה המדינה מוכנה למלחמה, הצבא גדול וחזק ומוכן להתמודדות אבל האזרח הפשוט לא מרגיש בטוח. התחושה של האזרח היא שאנחנו בהתגוננות. שעל הצבא להגיב על הפיגועים ושההתנצלות היא הכישלון. בנושא חוק הלאום חזן טוען שכדי להבין אותו צריך קודם לקרוא את כל החוק. לדעתו, החוק דומה מאוד למגילת העצמאות בעיקר בעובדה של מדינה יהודית בארץ ישראל. בנושא השפה הרשמית הערבית לא הייתה שפה רשמית אף פעם. למרות זאת הוא ממליץ שכל האוכלוסייה בארץ תלמד ערבית מכיתה א' אבל רק עברית תהיה רשמית. לגבי דמוקרטיה ושוויון טוען חזן שיש צורך ליצור חוקה ושגם דור המייסדים במקור תכנן ליצור חוקה. הוא מתכנן להגיש את מגילת העצמאות כחוק ולדבריו אין ויכוח על שוויון ודמוקרטיה לכל האזרחים. חוק נוסף שחזן מתכנן להגיש הוא חוק נפגעי פעולות האיבה. חוק זה יתקן את הפער בהתייחסות של המדינה אל חללי המלחמות ונפגעי פעולות האיבה. חזן מתנגד לפעילות של תנועת "שוברים שתיקה" לדעתו פעילות זו פוגעת בביטחון המדינה. לסיכום אמר חזן שמדינת ישראל לא מבודדת, בעלת בנות ברית רבות בעולם עם תיירות וכלכלה איתנים.
נחום לדר הודה למרצה.

הנשיא שחר הזמין את כולנו להרצאה הבאה ב-15.8 בנושא מוזאונים. בשל היעדרותו הצפויה של הנשיא מהמפגש שיחול בשבוע הבא עקב נסיעה לחו"ל, הנשיא איחל לכולם חופשת קיץ נעימה.

בברכת סוף שבוע נעים ושבת שלום, שולמית קנטר.

כתבה וערכה: שולמית קנטר.
צילם: יורם נאומן
הדפיסה: רוני לבנשטיין.
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet