נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

05/12/2018 - ישיבה עסקית והדלקת נר חנוכה

מפגש מספר 16

יישיבה עסקית דצמבר והדלקת נרות חנוכה 5.12.2018  

הישיבה נפתחה בהדלקת נרות חנוכה. הנשיא  נתן את ברכות החג וכל החברים הדליקו יחד נרות חנוכה ושרו את שירי החג. יוסי כפירי סיפר על מנהגי החג ועשה קשר ישיר בין המילה חנוכה וחינוך. משה גן צבי סיפר לנו שחג החנוכה מוזכר בתלמוד בכמה שורות בלבד. ידוע לנו שהיוונים נכנסו לבית במקדש בכ"ה בכסלו אך נס חנוכה וסיפור פח השמן לא מוזכר כלל. המטרה של כל גזירות אנטיוכוס היתה להרוס את המסורת היהודית, ליצור מלחמת תרבויות ולעודד התיוונות. הניצחון של החשמונאים ושיקום בית במקדש נחגג שמונה ימים. המסורת מספרת שהמלך שלמה חגג שמונה ימים את פתיחת בית המקדש, וגם חג הסוכות נחוג במשך שמונה ימים. המקדש חולל בכ"ה בכסלו ולכן נחוג גם בכ"ה בכסלו.

הודעות הנשיא
1. ע"פ תקנון המועדון הוועדה לבחירת נשיא התכנסה השבוע והחליטה להציע למועדון את רוטריונית חניתה מלכוב כמועמדת לנשיאת המועדון לשנת הרוטרי 2020-21. חניתה הביעה את הסכמתה למילוי התפקיד. תוך שבוע ימים מהיום רשאי כל חבר בעל מעמד במועדון להציע מועמד אחר לנשיאות וזאת בהודעה בכתב לנשיא המועדון או למזכירת הכבוד ובלבד שקיבל על כך הסכמת המועמד. אם בתוך השבוע כאמור לא תתקבל הצעה למינוי אחר הרי שחניתה מלכוב תוכרז כנשיאה מיועדת לשנת הרוטרי 2020-21.
2. הנשיא הציג חבר שחוזר למועדון - ישי הרמתי. ישי חבר ותיק שנעדר מהמועדון בשנים האחרונות בשל מגורים ועבודה בחו"ל, ושב עתה לפעילות בישראל. הנשיא בירך על חזרתו למועדון.
3. הנשיא הציג מצגת ובה הציג את פעילות חודש נובמבר של המועדון. החודש הוגדר כ"חודש הרעות" במועדון, במהלכו נערכו כמה פעילויות מרכזיות בנושא זה - ערב חברים חדשים בביתם של יוכי ועודד פלר; פרויקט "יוצאים יחד", של קבוצות חברים קטנות שנפגשו יחד עם בנ"ז - נוכחות מרשימה של רוב חברי המועדון; טיול סוף השבוע שהיה מצוין ושילב פעילות של אפיק המועדון יחד עם אפיק המקצוע ואפיק הקהילה - נפגשנו עם מועדון באר שבע, שמענו ג'וב טוב מחברינו שלמה מרקל, שמענו הרצאה של פיני בדש ראש מועצת עומר, תרמנו צעצועים, ספרים וציוד לכפר השיקומי עלה נגב, ועוד.
4. הנשיא הציג תעודות הוקרה שהוכנו עבור כל מי שלקח חלק ותרם להצלחת טיול סוף השבוע.
5. רוטריון החודש נובמבר 2018 - הוענק לליאת שרף, עבור הובלת חודש הרעות ופרויקט יוצאים יחד כמו גם טיול סוף השבוע.
6. ביום חמישי שעבר תרם המועדון בסיוע בנק מרכנתיל, מארזי חנוכה לבנות החצר הנשית. שחר שבו ביקר במקום יחד עם חברתינו ורד אביטן, שהביאה את התרומה יחד עם נציגים נוספים מהבנק.
7. אתמול בערב אירח המועדון משלחת פרלמנטרית מצ'כיה. היתה נוכחות של כ-10 חבי מועדון.

פסוק השבוע
אלה סגל הקריאה את פסוק השבוע שעסק במילה סופגניה -  לפי אחת המסורות העתיקות הסופגניה ניתנה לאדם וחווה לאחר שגורשו מגן העדן. ומכאן שמה סוף – גן- יה. הסופגניה מסמלת את המעבר אל העולם שמחוץ לגן העדן. בעולם הזה הוא כמו הסופגניה- עגול, יש קו אמצע המשווה אותו לשניים. צריך לדעת לאכול אותו בלי להתלכלך והחוכמה הכי גדולה היא להגיע לריבה שבתוכו. לתוכן הפנימי שהוא עיקר מהותו של העולם. אלה מאחלת לכולנו שנדע ליהנות מהמעטפת החיצונית של החיים, אבל שגם נמצא את הדרך למיצוי המתיקות הפנימית של העולם.

ברכות רעות ניתנו על ידי זאב מטר
ימי הולדת
מירה רוזן – 25.11
חנן שזיפי-6.12
בירקהאן גסמונד-8.12
דני שאול – 8.12
ימי נישואין
חביבה וצבי רוגר 6.12
קבלה למועדון
אהרון שלוש 5.12.84
כל החוגגים קיבלו ברכות אישיות כתובות מנשיא המועדון.

ברכה בינלאומית-קובי גופר
פורט לודרדייל, עיר במדינת פלורידה בארה’’ב היא עיר תאומה לחיפה. פורט לודרדייל מכונה ונציה של אמריקה, ומונה 170,000 איש. עיר נופש תוססת וידועה כמרכז לתיירות אמידה של שוחרי שיט יאכטות. חברי המועדון נפגשים בימי רביעי בשעה 12:15 במרכז האירועים של העיר. פעילויות המועדון: תרומת כיסאות גלגלים לנזקקים, מלגות לסטודנטים מעוטי יכולת, גיוס תרומות למתקני טיהור מים לכפרים נזקקים באפריקה.

הודעות המזכירה שלומית
9.12 יערך ערב הגאלה של המועדון
19.12 תתקיים אסיפה כללית לאישור התקציב - הזמנת חברי המועדון לאסיפה כללית
20-23.12 - ביקור  בארץ משלחת מגרמניה
2.1.2019 ביקור נגיד רוטרי ישראל
6.2.2019 יתקיים ערב בין מועדוני

חברתנו נאוה וילבך סיפרה על ההתקדמות בפרויקט הנואם הצעיר - הפרויקט נערך בארבעה בתי ספר.

נ"ל אדי חי העלה שוב שאלה מצד ועדת ביקורת לגבי האם המאזן של שנת 2017 שהוכן ע"י גידי ומנחם הוגש לרשם העמותות. טרם התקבלה תשובה, הובטחה למפגש הבא.

ג'וב טוק - אלה סגל
במסגרת התוכנית שחברים מספרים על מקצועם סיפרה לנו אלה סגלעל עבודתה במחלקת הפוריות של ביה"ח רמב"ם. נושא הפוריות של יצירת עוברי מבחנה התחיל לפני 40 שנה באנגליה. ביה"ח שיבא תל השומר היה הראשון שפתח מחלקה כזו בארץ. אלה סגל היתה זו שיחד עם פרופ' ברנדס ופרופ' איצקוביץ פתחו מחלקה דומה בביה"ח רמב"ם שבחיפה. במשך השנים אלה לימדה את הנושא בביה"ח הדסה בירשולים ובביה"ח סורוקה בבאר שבע. אלה מקיימת קשרים חזקים עם מכוני הפוריות השונים בארץ. אלה מדווחת שרק כ-30% של מבחני הפוריות מצליחים. אחת הסיבות לכך היא גילם הגבוה של הנשים שפונות לקבלת טיפול.
חברי המועדון התרשמו רבות ממסירותה של אלה ותרומתה הרבה לנושא כמו משפחות רבות שללא סיועה של אלה לא היו זוכים להביא ילדים לעולם ולהפוך למשפחה.

הנשיא סיים את המפגש בהדגישו שחודש דצמבר ייוחד לאפיק הבין-לאומי.

ערכה וכתבה שולמית קנטר
שבת שלום!
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet