נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

04/07/2018 - ישיבה ראשונה פתיחת שנת הרוטרי

ישיבה ראשונה

4.7.18 ישיבה ראשונה
צילם: יורם נאומן
פתיחת שנה – מפגש ראשון רוטרי חיפה 4.7.18

פגישה חגיגית לפתיחת שנת הנשיאות החדשה (2018-2019) בהנהגתו של הנשיא שחר שבו.


סכום הישיבה על ידי שולה קנטר

פתח את הישיבה נ"ל נחום לדר. ביקש מכולנו למלא את הגביעים ביין ובירך את הנשיא החדש בברכת הכוהנים:"יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ .יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ .יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם." ולכולנו איחל נחום שבשנה הבאה כעת חייה נרצה גם הוא וגם אנחנו שימשיך את כהונתו לשנה נוספת. מכאן העביר נחום את שרביט ניהול הישיבה לנשיא החדש.

כל חברי ההנהלה הצטרפו לשולחן והנשיא הנבחר נתן לנו סקירה רחבה ומקיפה על תכוניותיו לשנה הבאה באומרו: "נשיא אינו מושל, אינו שופט, אינו מחוקק, אבל מותר לו לחלום. להציב ערכים, לנהוג ביושר ובחוכמה, בעוז ובחסד..."

ערך עליון הוא הערך החברתי העיקרון כי עלינו להיות גורם משפיע ומוכר בקהילה. ברוח זו נקבעה סיסמת הנשיא העולמי BE THE INSPIRATION ותורגמה על ידנו כסיסמה לשנה הזו- "היו מקור להשראה" אנו צריכים לקחת אחריות ולפעול כי במעשינו אנחנו גם מהווים דוגמא ומעוררים השראה לאחרים. לכן בשנת הנשיאות הקרובה הדגשים יהיו על הנושאים הבאים:

1. להשיב את המועדון למרכז תשומת הלב של החברים בו. לחזק את החברות והרעות בין חברי המועדון ולשתף חברים רבים בעשייה חברתית. לדוגמא: מפגשי פיירסייד (השנה יהיו שניים) כדי לעודד הכרות בלתי אמצעית בין החברים. רחל הולצר יושבת ראש וועדת אירועים ואביבה רוטר לקחו על עצמם את הסדרה הראשונה של אירוח בבתים.
 
2. להחזיר לפעילות את הפרויקט "יוצאים יחד" שבו שלושה ארבעה חברים יצאו לבילוי משותף במסעדה, פאב ובית קפה למטרה של פגישת רעות אינטימית.
 
3. נקיים מפגש מועדוני אחד במקומות עבודה של חברים במטרה לעודד היכרות אישית ועסקית. רפי דנטס לקח על עצמו לארגן מפגשים אלה.
 
4. "חבר מספר על חבר" נזמין מדי פעם חבר שיספר על חבר אחר במועדון כדי לעודד הכרות אישית.
 
5. נחדש את פעילותה של הוועדה "פנינת ה-85"  בה יספרו לנו ותיקי המועדון סיפורים מעניינים מעברו העשיר של המועדון. את הוועדה ינהל נ"ל כרמל הכהן.
 
6. ישבות ומפגשים של וועדות. המטרה שחברים יתרמו לוועדות השונות מניסיונם האישי והמקצועי, האירוח בבתים יביא להיכרות נוספת וקרובה של חברי המועדון. על פגישות אלה אחראית שלומית קירשטיין.
 
7. הגעה למפגשים. ההשתתפות בישיבות המועדון היא חובה מוסרית של כולנו. נקשיב להרצאות מעניינות ומגוונות ונהנה ביחד. בראש וועדת התכוניות יעמוד אריה ברגמן ואנו בטוחים שיביא מרצים מעניינים.
 
הנשיא הדגיש שהוא מחויב למסורת המועדון ומסורת הרוטרי כפי שעשו החברים ב-85 השנים האחרונות, הוקמה וועדה חדשה וועדת סניוריטיס ששמה לה למטרה לסייע ולהוקיר את חברינו הוותיקים במועדון. זאב מטר לקח על עצמו את התפקיד החשוב לשמור על קשר עם כל החברים.

יחד עם זאת סיפר הנשיא שתנועת הרוטרי העולמית חווה קיפאון והוא לוקח על עצמו משימה לצרף השנה למועדון כשמונה רוטריונים חדשים ואיכותיים והוא מזמין את חברי המועדון לקחת חלק במשימה חשובה זו. עיקרון נוסף בפן החברתי הוא להפוך את מועדון רוטרי חיפה לגורם משמעותי ומשפיע בקהילה העסקית החיפאית. לשם כך יש לעודד פעילות פרסום ויחסי ציבור של המועדון במדיה החברתית ובעיתונות הכתובה והדיגיטלית. הנשיא הודה לשלומי פורמן שקידם רבות את יחסי הציבור והפרסום של המועדון ובירך את טובה גילת כראש אפיק הדוברות ויחסי הציבור שוודאי תדע להמשיך את העבודה ולהרחיב את ההישגים. את אתר המועדון יובילו יורם נאומן ושולה קנטר. חיבור המועדון שלנו עם מועדונים אחרים באזור יהיה באחריותו של שלומה אסיף.

הנשיא הגדיר ארבעה יעדים באפיק הקהילה:
1. העלאת המעורבת הפעילה של חברי המועדון בפרויקטים שהמועדון מוביל. בניהם פרויקט שמובילה וועדת קליטה ועלייה בה משתתפים עשרה חברים אשר במשך שנים נרתמים ותורמים לטובת עולים חדשים בשני אולפנים בחיפה. הפרויקט מובל ע"י אלחנן גרינברג שמנהל אותו בהצלחה מספר שנים.
 
2. מינוף המשאבים הכספיים לפרויקטים חשובים בעיר.
 
3. שיתוף פעולה בין הוועדות השונות ובין האפיקים השונים, לצורך מקסום הכוח שלנו בקהילה.  
 
4. ניצול הקשרים והכישורים של חברי המועדון. למשל הביקור המוצלח של המועדון בכפר גלים שאורגן בעזרתה האדיבה של חניתה מלכוב. התקיימה פגישה בין הנהלת הכבר עם כמה מחברי הנהלת הרוטרי ובה נדו לאפשרויות של שיתוף פעולה אמיתי וארוך טווח.
 
בתחום שירותי המקצוע ננסה לקדם רעיון חדש של פורום שולחנות עגולים ובמשך השנה נבקר במפעל אחד או שניים שבהם עובדים חברי המועדון. ליאור אטיאס ואיציק פדידה ירכזו פעילות זו.

נשתדל לקדם את האפיק הבינלאומי ולפתח קשרים עם מועדוניי רטורי ברחבי העולם. קובי גופר ירכז פילות זו. כמו כן שאול דאנג'לי ישתף אותנו במידע רוטריוני בינ"ל רלוונטי.

אפיק הנוער והצעירים ימשיך להוביל גם השנה את פרויקט הנואם הצעיר. פעילות זו תוביל נאוה וילבך.

הנשיא הודה לכל חברי המועדון שהגיעו לפגישה על שתמכו והקשיבו ועזרו בהכנת המפגש. תודה מיוחדת שלח הנשיא להוריו ולאישתו באומרו: " בזכותכם אני מי שאני" יחד עם המשפחה התרגשנו כולנו.
המפגש הסתיים בשירת התקווה.

נברך את נשיאינו בשנה טובה, פעילה ומעניינת. נעבוד יחד להצלחת כל הפרויקטים שעליהם דיבר הנשיא.

בברכת סוף שבוע נעים, שולמית קנטר.  

כתבה על תחילת שנת הרוטרי במועדון רוטרי חיפה  


 
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet