נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

03/07/2019 - 3.7.19 ישיבה ראשונה של מנחם גץ

3.7.19 ישיבה ראשונה של מנחם גץ

3.7.19 ישיבה ראשונה של מנחם גץ
צילם יורם נאומן כתבה שולה קנטר
דברי מנחם גץ :
נשיאים ונשיאות לשעבר, רעי הרוטריונים, אורחיםיקרים,

התקבלתי לרוטרי בתקופת נשיאותה של יוכי לפני 4 שנים.

אני מהנדס אלקטרוניקה ובעל תואר שני במנהל עסקים, בעלים ומנהל של חברת היי-טק, יזם המוביל פרויקטים בארץ ובעולם.

פעיל בדירקטוריון של מרכז החינוכי ליאו באק. בן בכור להורי מנשה ושולמית, אשר מכבדים אותי היום בנוכחותם, ומלווים אותי כבר 56 שנים: משגיחים, דוחפים אוהבים ובקיצור מדהימים.

נשוי לחברתי אסנת, אב לארבעה ילדים כמובן מושלמים. שני, בתי, הנמצאת בתקופת מבחנים, הגיעה במיוחד מירושלים ונמצאת כאן כדי להיות איתי היום.

 

מצאתי לנכון להתחיל את דברי, ביום מיוחד זה, דווקא בחוויה שפקדה אותי כשנכנסתי בפעם הראשונה לאולם במלון גארדן לפני 4 שנים.

נעמדתי בתור, שואלים אותי לשמי, מחפשים ברשימה ואומרים אהה....אתה בודאי חבר חדש, שיהיה לך בהצלחה ועליך לשלם 50 שקלים. שלפתי מארנקי את השטר ונכנסתי לאולם.

באולם, קבוצות קבוצות של אנשים, נשים וגברים, יושבים יחד ומשוחחים. האם עלי לתפוס מקום? האם לקחת צלחת? ליד מי לשבת? הרי הספונסר שלי, נגיד לשעבר דני פסלר לא הגיע.

החלטתי לפנות ליוכי, שהייתה עסוקה מאוד בהכנות לפתיחת הישיבה, כי אני מכיר אותה ואת עודד דרך אבי יותר מ- 30 שנה. שוחחנו מעט וספרתי את הדקות עד לסיום הישיבה.

ושוב מגיע יום רביעי, אני הולך לפגישות השבועיות פעם, פעמיים, שלוש ולא מוצא את מקומי.

מה אני מחפש פה חשבתי לעצמי. אני הרי ככ עסוק, ואולי בעצם חבל על הזמן שאני משקיע פה.

בעודי מהרהר ניגש אלי נשיא לשעבר נחום לדר, שהיום הוא הנשיא המלווה אותי. נחום לקח אותי תחת חסותו, לימד אותי מהו רוטרי, הכיר לי את חברי המועדון הוותיקים, שסיפרו לי את סיפוריהם המרתקים, שילב אותי בוועדות השונות של המועדון ובפעילויות בכלל והשאר היסטוריה.

והנה אני עומד פה בפניכם נרגש מאוד, שכן נפל בחלקי כבוד גדול והוא להיות נשיא מועדון רוטרי חיפה, מועדון עתיר בעשייה ומבורך ברוטריוניםאיכותיים.

ברגע אחד, ‏תוך השמעת צלצול פעמון נוקב, עברההאחריות ללא היסוס, ‏באהבה וברעות מחברי וידידי,הנשיא היוצא שחר שבו, אלי.

שחר, אני בטוח שהוקל לך עכשיו כשהאחריות והעומס ירדו מכתפיך.

מיותר לציין, שהאתגר הניצב מולי, להוביל את המועדון אחרי שנה מוצלחת של הנשיא היוצא וצוותו, הוא לא פשוט בכלל, וכאן המקום להודות לשחר ולהנהלתו על שנה רוטריונית מהנה ורבת פעילות.

כמו כן, אני רוצה לברך את הנשיא לשעבר, אלי ליכטר, על חזרתו המבורכת לפעילות במועדון שלנו.

לאחל בריאות טובה לנשיא לשעבר צבי ענר, לנשיא לשעבר גידי ינאי, לנאוה וילבאך  ולדני זגול.

 

רק שנה אחת נמשכת כהונתו של נשיא במועדון רוטרי.המועד הקצוב והקצר הזה מדגיש את כובד האחריות:

להספיק במהלך תקופה קצרה להוביל עשייה, שתגשים את הרעיונות, להבטיח את ההמשכיות מחד, לחדש ולהתחדש מאידך

וכל זאת כדי שהמועדון יהיה גוף חי, רלוונטי ותוסס לאורך ימים ושנים. ‏

המועדון שלנו הינו מועדון חברים מכאן שהעוגן החברתי הינו עוגן בסיסי, לטעמי.

כאשר אתה מרגיש בין חברים, מתעורר בך הרצוןלבלות יחד, ליצור קשרים עסקיים וכמובן למנף את החברות המבורכת הזו לטובת הקהילה.

אני מאמין בחשיבותה וכוחה של הרעות, וזו תנחהאותנו לאורך שנת השירות כולה.

נמשיך לקיים פעילויות חברתיות, נאמץ רעיונות שהגו נשיאים קודמים, נגוון את הפעילויות ואף נרחיב אותן.

 

בשנה האחרונה הצטרפו למועדון שלנו חברים חדשים רבים. כשאני נזכר בחוויה האישית שלי אני יודע שחבר חדש המגיע למועדון בפעמים הראשונות אינו מכיר איש והוא מרגיש זר, הוא נחשף לנהלים מוזריםכמו פעמון, טקס וחש תחושה של ניכור. מובן שלאחר פעם או פעמיים מפסיק להגיע ונעלם.

כדי למנוע את הנ"ל נצמיד לכל חבר חדש רוטריון מלווה, שיתאם איתו את הגעתו למועדון, יקבל אותו במאור פנים, יושיב אותו לצידו, יכיר לו את היושבים מסביב לשולחן, בכל שבוע בשולחן אחר, וירכך את הצטרפותו למועדון.

אני פונה ומבקש מכל החברים הוותיקים לסייעבקליטת חברינו החדשים, בחיוך ובמאור פנים.

קחו יוזמה, שבו ליד החברים החדשים, הכירו להם חברים נוספים במועדון וגרמו לכך שירגישו בבית.

ולכולם, הקפידו להגיע למפגשי המועדון כדי להכיר, להחליף דעות, לדבר ולהתייעץ.

גיבוש חברי המועדון יאפשר למנף את הכישורים והקשרים של כל אחד מחברי המועדון, לממש את תוכניותינו ולפתח מיזמים משמעותיים.



ועתה אציג בפניכם את חברי ההנהלה שישרתו אתכם השנה יחד איתי:

ר/אביבה רוטר, עורכת דין, יזמת בעלת משרד לעריכת דין וסבתא במשרה מלאה,  התחייבה לפנות זמן ונעותה לסייע ולשמש כמזכירת הכבוד.

סגנית מזכירת הכבוד היא חברתי סיוון זילברמן, המוכנה תמיד לעזור ולסייע בכל.

גזברית הכבוד היא ר/אילאיל ענר, שמשרה תמיד אוירה של רצינות, חברת אמת רצינית ואכפתיות. יסייעו לה:

- סגן גזברית הכבוד ר/אורן שומינוב. אורן רואה חשבון במקצועו חבר חדש במועדון יסייע ויהווה משענת ראויה לאילאיל 
- דנה זטלאווי כהן, מומחית בחשבונאות ובמיסוי. תתמוך ותסייע לגזברות
- נשיא לשעבר אלי ליכטר שמלווה את גזברות המועדון שנים ארוכות גם בתקופה בה לא היה חבר מועדון ידריך, ינחה ויסייע
חברי ר/שלומי פורמן אשר מאז הצטרף למועדון לפני מספר שנים, פועל רבות למענו בתפקידים ובכובעים שונים. שלומי יעמוד השנה בראש אפיק המועדון העוסק ברעות, גיבוש, תוכניות ותפעול המועדון.

בראש אפיק הקהילה תעמוד חברתי ר/ליאת שרף. ליאת פעילה מאוד במועדון ותרומתה ניכרת בכל מקום.

ליאת סייעה רבות להצלחתו של ערב הגאלה האחרון בו הצלחנו לגייס נטו כ 120 אלף שקל אשר יחד עם כספי הקרנות, ישמשו השנה לפעילויות השונות אותם ניזום באפיק הקהילה.

אפיק השרות במקצוע הופקד בידיו הנאמנות של חבריליאור אטיאס -  שהוכיח את מקצועיותו הרבה, בהנחיה, ביזום פעילויות לגיבוש חברי המועדון ובסיוע לחברי המועדון בהגברת החשיפה המקצועית שלהם בקהילה.

ראש האפיק הבינלאומי הוא ידידי נתן פלדמן,  רוטריון מצטיין, אשר ימשיך את העבודה הנפלאה שעשה בשנה שעברה  ויפנה למועדונים נוספים לחילופי משלחות וחתימה על הסכמים. ביקשתי את נתן לעבוד גם עם מועדון רוטרי בטירנה אלבניה כדי שבמהלך הטיול המתוכנן לאלבניה נוכל לחתום על הסכם בין המועדונים.

ואחרון אחרון חביב, ראש אפיק הנוער והצעירים, ר/משה בכר, חבר חדש ונכס אמיתי למועדון, שהוכיח בתקופה קצרה כי הוא מנוע טורבו של עשייה קהילתיתאשר עשה עבודה נפלאה בשנה שעברה בחשיפת פעילות המועדון בקרב בני נוער צעירים והיה שותף לבנית מועדון האינטראקט.

 

בוודאי הבחנתם שניסיתי לשלב יחדיו אנשים ותיקים וחדשים, צעירים וצעירים פחות ואני חדור אמונה כי נעשה למען המועדון ולמען החברה בה כולנו חיים.

 

עכשיו לאחר שהצגתי את שותפי לפעילות, את המוטו המרכזי שילווה אותנו השנה.

 

בכוונתינו השנה ליזום פרויקטים גדולים, רב שנתיים. הפרויקט המרכזי שאפעל למענו השנה הינו בית לחיילים בודדים.  "חייל בודד" הוא חייל המשרת בצה"ל ללא תמיכה משפחתית בישראל.

 

חיילים בודדים יכולים להיות צעירים מחוץ לארץ אשר בחרו לעזוב את המוכר מאחור, לבוא ארצה בגפם ולהתנדב לצה"ל, או צעירים ישראלים מרקע סוציו אקונומי שונים, או מנותקי קשר עם משפחתם, אשר בוחרים בשירות  בצה"ל למרות האתגרים הניצבים בפניהם ולמרות היעדר התמיכה המשפחתית.

 

אנחנו נאמץ את המודל שנבנה ופועל ברעננה אשר נקרא הבית של בנג'י. כמובן שנבקר בבית של בנג'י ונלמד איך הוקם הפרויקט וכיצד הוא פועל.

הפרויקט מתנהל בשיתוף מלא עם עמותת יחד (רן דנסקי חברי הטוב, יושב פה בקהל).

לשם כך, הקמנו באפיק הקהילה ועדה חדשה הנקראת מיזמים. בראש הועדה תעמוד ד"ר אלה סגל, אותה הכרתי כשישבנו יחד ודיברנו תוך כדי גבית הכסף לארוע ראש השנה. הועדה מיועדת לפעול ברצף מספר שנים ותפקידה ליזום ולנהל פרויקטים גדולים. אני שמח לעדכן שעד כה כל הגופים אליהם פנינו תומכים בפרויקט והביעו נכונות לסייע.

מה לא נאמר בהקשר של הפרויקט?

- אתה חולם, הגזמת! להקים פרויקט בהיקף של יותר מ 20 מיליון שקל?
- אף פעם לא עסקנו בהיקפים מסוג זה
- הרי אתה לא תגזור את הסרט בכל מקרה.....
- ועוד ועוד....
אז כן, אני יודע שלא אגזור את הסרט בסוף השנה אבל האמת היא, שלא רק המטרה היא החשובה אלא הדרך. הדרך תשפיע על המועדון ותהיה חשובה מאוד להתפתחותנו. בסוף גם אם זה יקח מספר שנים יהיה בית לחיילים בודדים כאן בחיפה.

דרך מיזמים מסוג זה נלמד:

- לנסח את החזון, להכין "תיק תורם"
- להכיר להבליט את הכישורים והמקצועיות של חברי המועדון
- להיחשף לא רק בחיפה אלא גם בישראל ואף בעולם
- להגיע לתורמים, גופים, עמותות, חברות, קרנות בחיפה, בארץ ובעולם באמצעות הקשרים שיש לחברים במועדון
- להוביל פרויקט בינמועדוני ולשתף גופים חיצוניים לרוטרי
- להעלות המודעות לפעילות הרבה שמועדון רוטרי חיפה עושה כל השנים ולמתג אותו בהתאם
 

זהו הרוטרי במיטבו.

-  
התשתית התפעולית שתיבנה ע"י הועדה תסייע גם לפרויקטים נוספים כמו:

• בית מילר ​– בכוונתינו לבנות פרוגרמה לבית מילר ומימושה בשלבים
• חורשת רוטרי​– פיתוחה, הרחבתה והפעלתה של החורשה
 

לשם כך בחרנו השנה את הסיסמה: "יוזמים ומשנים עולמות" המדגישה את היכולת והרוח היזמית שיש במועדון בו חברים אנשים מקצועיים ומוכשרים המגובשים ועובדים בהרמוניה. היזמות תתבטא בפרויקט אותו תיארתי, במינוף משאבים לפעילויות של המועדון ע"י חבירה לגופים נוספים ובגיוס חברים נוספים למועדון.

 



וכעת אציין מספר נקודות חשובות בעבודת הועדות השונות:

ועדת רעות בראשותה של סיוון זילברמן תהיה אחראית על המשך הפעלת פרויקטים כמו: מפגשים ליד הבריכה בקיץ, מפגשים ליד האח בחורף, יציאות לבילוי משותף ועוד. הועדה החלה לפעול וכבר בחודש יולי נתחיל במפגשים ליד הבריכה.

בהזדמנות זו רציתי להעלות נקודה חשובה. ישנם חברים שתמיד פותחים את ביתם לפעילות כזו או אחרת. אחד מהיעדים הינו הרחבה משמעותית של מספר החברים המארחים. מבקש שהחברים יטו שכם ויביעו נכונות לארח ולפתוח את ביתם וכך נאפשר את הרחבת הפעילויות החשובות כל כך. מבקש מכל החברים לפנות בתום ישיבה זו לסיוון ולהירשם כמארחים פוטנציאלים.

ועדת אירועים, בראשותה של נ"ל יוכי פלר, אשר אחראית על הפקת כל אירועי המועדון תזמין אתכם  למסיבת הנשיא שתתקיים ב-25/07. כדאי ושווה לחכות.

אני שמח שימית ישראל מוריה ודנה זטלאווי כהן הביעו נכונות להיות צוות משימה בוועדת האירועים וליזום מספר פעילויות לגיבוש חברי המועדון.

ועדת תוכניות, בראשות שלומית קירשטיין, תדאג לשבץ מרצים מעניינים במהלך השנה. אני מודה לאריה ברגמן אשר סייע להנהלה החדשה ודאג לשבץ מרצים לארבעת המפגשים בחודש יולי.

ועדת סיווג וחברות בראשות נ"ל שלמה אסיף תבנה תוכנית עבודה עם יעדים ברורים לגיוס אנשים ספציפים מובילים בתחומם ותפעל לשכנעם להצטרף אלינו כחברים.

ועדת שימור, ועדה חדשה שקמה עפ"י בקשת נשיא רוטרי העולמי, בראשותו של נשיא לשעבר גידי ינאי, תפעל בשיתוף פעולה עם ועדת סיווג וחברות לשימור החברים מחד וקליטתם במועדון של החברים החדשים מאידך.

ועדת יחסי ציבור ופירסום (ללא אפיק) בראשותה של ימית ישראל מוריה תמשיך את הפעילות הרבה שעשתה בשנה שעברה טובה גילת ותפעל להעלאת קרנו ופעלו של המועדון במדיות השונות, ויחד עם שולה קנטר ויורם נאומן תדאגנה לתיעוד מפגשי המועדון.

 

בחוברת שחולקה לכם היום תמצאו בין השאר את לוח הפעילויות המתוכנן, ספרון מעודכן ובו רשימת חברי המועדון ומגנט.

 

 



רק באמצעות גיבוש חברי המועדון ניתן יהיה למנף את הכישורים והקשרים של כל אחד מחברי המועדון, לממש את תוכניותינו ולפתח מיזמים משמעותיים.

מקווה מאוד לראותכם, יחד עם בני המשפחה, נוטלים חלק פעיל במפגשים השבועיים, בפעילויות החברתיות, בטיולים, מארחים חברים בביתכם ומעורבים בפעילות הענפה של המועדון למען הקהילה.

לפנינו אתגרים משמעותיים שמחייבים אותנו לעבודיחד כצוות.

רק בעזרתכם, חברות וחברים יקרים, נוכל לממש את חזוננו ותכניותינו.

מאחל לכולנו שנת פעילות מהנה, פורייה, מאתגרת ומעצימה לכל אחת ואחד באופן אישי.

יחד ניזום, נשנה ונהפוך את סביבתנו לטובה ונעימה יותר.

הנשיא היכה בפעמון וסיים את הישיבה

2
פסוק השבוע – צבי פורר

 

בפסוק השבוע אשוב הפעם אל המקורות



פרשת השבוע היא פרשת חוקת

בפרשה זו אנו נפרדים משני מנהיגים גדולים אהרון שנפטר ומשה שנאמר לו שלא יכנס לארץ

 

אהרון הוא איש החסד, אוהב שלום ורודף שלום. הוא מפייס בין כל חלקי העם ונותן לכל אחד תחושה של שייכות.

משה הוא מביא את מידת האמת מידת הדין החוק והסדר, יש אכיפה ויש ענישה.

כמה פרשנים מסבירים שאהרון הוא הלב ומשה הוא המוח. כל אחד מאיתנו צריך להפעיל את שתתי מידות אלו גם בחייו הפרטיים. גם החברה הישראלית זקוקה לשני המאפיינים האלו.

 

אני מאחל לנשיא החדש מנחם גץ שיצליח בתפקיד ושידע לשלב את הלב והמוח במילוי תפקידו
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet