נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

29/05/2019 - עדי אלמלם הכהן העמק הוא חלום

מפגש מספר 37

29.5.19 עדי אלמלם הכהן העמק הוא חלום - מפגש מספר 37

הנשיא שחר שבו פתח את הישיבה וברך את המרצה האורחת-עדי אלמלם כהן, וציין כמה כיף לראות את החברים החדשים מגיעים ומשתתפים במפגשי המועדון. כמעט כל החברים החדשים שהתקבלו למועדון בתקופה האחרונה הגיעו למפגש.

פסוק השבוע ניתן על-ידי צבי פורר
בהקשר לבחירות בארץ צבי הקריא את הפסוק הבא "אמר לואי ה-11:  "בפוליטיקה עליך לתת את מה שאין לך ולהבטיח את מה שאי אפשר לתת. באותו עניין אמר הצרפתי זובר במאב ה-18: "הפוליטיקה היא הדרכת העם ללכת אל המקום אליו הוא נדרש ללכת במקום אל המקום אליו הוא רוצה ללכת".

ברכות רעות נמסרו על-ידי אלחנן גרינברג
ימי הולדת
יורם נאומן  -  30.5
שאול דאנג'לי – 1.6
פרד ברקוביץ  - 3.6
ימי נישואין
פדידה קרן ואיציק – 29.5
פלדמן נירה ונתן – 1.6
קבלה למועדון
אילן אור – 1.6.1988
קובי גופר – 1.6.2017
איציק פדידה – 1.6.2017
דלית  מגיד – 1.6.2017
ליאת שרף 1.6.2017

ברכה בינלאומית מפי חנן שזיפי
בורגס היא עיר נמל בדרום מזרח בולגריה, לחופי הים השחור. ב-28 במאי 1903 נפתח לפעילת הנמל בבורגס, שהביא להאצת הפעילות הכלכלית בעיר ולגידול במספר התושבים. לאחר  מלחמת הבלקן השנייה בוצעו חילופי אוכלוסייה בין ממלכת בולגריה לממלכת יוון ואלפי פליטים בולגרים נאלצו להגר מתראקיה המזרחית לשטח בולגריה ורבים התיישבו בבורגס. בעידן הקומוניסטי של בולגריה הפכה העיר למרכז תעשייתי בעיקר בתחום זיקוק נפט.
ב-18.7.2012 מחבל מתאבד התפוצץ בתוך אוטובוס במגרש החנייה של נמל התעופה בבורגס. באוטובוס היו 42 תיירים ישראלים בדרכם למלונות שלהם.  בפיגוע נרצחו 5 ישראלים ונהג האוטובוס הבולגרי ונפצעו יותר מ-30 איש נוספים.  
מועדון רוטרי בורגס הוקם ב-19993 וכיום יש בו 50 חברים. המועדון פעיל בתחומים כמו:  תחרות צילום, גיוס תרומות לצלב האדום ומתן מלגות לתלמידים מצטיינים.

"דבר אחד שלא ידענו על" - משה גן צבי מספר על אלה סגל:
משה סיפר על מפגש מרגש שהתקיים במרכז של שמחה לילד ואשר בו נכחו אלה ונפתלי סגל.  האירוע  היה מרגש במיוחד כי  הראה שניתן לחיות עם נכותולהגיע להישגים רבים בתחומי החיים השונים. לכן בחר משה להציג את חברתנו אלה סגל.
אלה בוגרת הטכניון בלימודי רפואה.  עם סיום הלימודים המשיכה ישר לתואר שני ושלישי. אלה הקימה מכון פוריות המהווה מודל בארץ בכלל ובקופות החולים בפרט. אלה ממשיכה לנוע כל בזמן קדימה.  המוטו של אלה הוא הצטיינות ללא קבלת הנחות בשל הנכות הקיימת.
אלה גדלה כילדה רגילה ולא קיבלה כל הנחות לא בבית ולא בבית הספר. אלה הצטיינה בלימודיה ואף פעם לא היססה להביע את דעתה בכיתה.  
המוטו אצל אלה בבית הוא שאין דבר העומד בפני הרצון.  על בסיס זה ממשיכים ילדיה של אלה להצטיין כל אחד בתחומו. הבן ליעם רופא, הבת לינוי מסיימת את לימודי הרפואה והבת הבכורה ליהי עוסקת בעריכת דין.
אלה ונפתלי נשואים 36 שנה.
אלה דוגלת בלהיות תמיד בן אדם גם כאשר החברה לא יודעת לפרגן וגם כאשר החברה פוגעת בזולת.
משה סיים בנימה אישית: תודה לאלה על השיעור הקצר שקיבלתי ממנה בזמן הכנת דברים אלה ועל עומק הצורך לקיים את הציווי "ואהבת לרעך כמוך".

הודעות המזכירה שלומית
7.6 סדר שבועות בכפר גלים - חשובה לנו מאד השתתפות החברים. בנוסף לסדר עצמו, ייערך יריד עם דוכנים בכפר.
12.6 טקס הענקת איש השנה בקהילה לרב לייזר קליין
16.6 טקס חילופי נגידים בהרצליה
17.6 - טיול המועדון לירושלים, שיא הטיול יהיה במפגש עם יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין
27.6 טקס חילופי נשיאים באצטדיון סמי עופר
הנשיא הוסיף על דברי שלומית וקרא לחברים לקחת חלק פעיל במגוון האירועים הרבים שצפויים לחודש יוני.

הרצאה
עדי אלמלם הכהן מנהלת את שלוחת חיפה והצפון של המכון למורשת בן גוריון.  מובילה את תכני המכון לכל האזור הצפוני של הארץ ולקהלי יעד מגוונים:  מערכת החינוך, מערכת הביטחון, אנשי ציבור, חברות עסקיות וגיל הזהב.
עדי מתמחה בתחום הניהול, ההדרכה וההנחיה, בנושאים העוסקים במנהיגות, ציונות, חברת מופת, מובילה תהליכי שינוי במערכת החינוך ומיזמים חברתיים. עדי בעלת תואר שני במדעי המדינה ותקשורת פוליטית, יועצת ארגונית ומגשרת מוסמכת. אם לארבעה ילדים.

נושא ההרצאה – העמק הוא חלום
עדי סיפרה על תולדות ההתיישבות היהודית בעמק יזרעאל מהתפיסה הציונית  במאה העשרים.  כבר בשנות ה-20 נשלחו גלויות לאירופה שהמוטו שלהם היה גאולת האדמות בעמק יזרעאל. הסוכנות היהודית פרסמה באירופה סרט על ארץ ישראל והפיצה אותו ברחבי העולם כדי למשוך יהודים ארצה. בעמק נוסדו קיבוצים וישובים רבים בהם מימשו החלוצים את חזונם לשוב למולדת. במקביל התפתח הזמר הישראלי ויחד עם עדי שרנו כמה משירי העמק היפים והמרגשים. היה מפגש נוסטלגי ומרגש.

נשיא המועדון הודה למרצה והעניק לה מגן הוקרה, וסיים את המפגש.

סיכמה וערכה:  שולה  קנטר
שבת שלום לכולם.
צילם: יורם נאומן
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet