נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

02/01/2019 - ביקור הנגיד וקבלת שני חברים חדשים

מפגש מספר 19

2.1.19 בקור הנגיד אלון בנדט וקבלת שני חברים חדשים
ביקור הנגיד ורעייתו במועדון רוטרי חיפה החל בביקור משותף עם הנהלת המועדון בכפר גלים.
מנכ"ל הכפר דני גילדין הציג לנו את פעילות הכפר, ושיבח את שיתוף הפעולה עם מועדון רוטרי חיפה, ובעיקר סיפר על הדרך שבה המועדון מלווה את הכפר ונותן לו כלים להתנהלות נכונה יותר.
במסגרת המפגש אמרו דברים גם נציגים נוספים מהכפר וכן 2 נערי נעל"ה.
הנגיד התעניין ושטל שאלות רבות את נציגי הכפר, ולבסוף העניק לדני את דגלון האיזור.

לאחר מכן עברה הנהלת נמועדון לביקור בבית מילר, במסגרתו ערכנו סיור בבית וסיפרנו על הפעילות המתרחשת בו, ביקרנו בארכיון המועדון, ולבסוף הועברה מצגת שהכין נשיא המועדון, במהלכה סיפרנו על תולדות המועדון וכן על הפרויקטים השונים שהמועדון מלווה, תוך שכל ראש אפיק מספר על הפעילות המרכזית באפיק שלו.

לאחר סיור בשני המוקדים הנ"ל המשכנו יחד עם הנגיד למפגש המועדון.

מהלך המפגש:
1. הנשיא מברך את הנגיד אלון בנדט ואת רעייתו שרי, וכן את נגידת האינרוויל ברכה שריאל. כמו כן מברך הנשיא את האורחים הרבים שהגיעו למועדון. הנשיא סיפר שהקבוצה ביקרה בכפר גלים ובבית מילר, ושלח החלמה מהירה לחנה צוריאל וברכה לדורון ומירי להולדת הנכד.
2. פסוק השבוע ניתן על ידי צבי פורר. בתקופה זו של ערב בחירות הביא לנו צבי שתי אימרות חכמות שנאמרו על ידי מנהיגים דגולים. בן גוריון אמר: ״אינני יודע מה חושב העם, אבל אני יודע  מה צריך העם." שארל דה גול אמר: ״כאשר אני רוצה לדעת מה חושבת צרפת אני שואל את עצמי."
3. ברכות רעות - ע"י ליאור אטיאס
קבלה למועדון: 
חנה צוריאל – 3.1.2007
נאוה וילבך 7.1.2009
דני שאול – 8.1.2014
רפי דנטס -8.1.2014
דקל יוסי – 8.1.2014

4. ברכה בינלאומית הקריא נתן פלדמן, כתב קובי גופר: "שנחאי היא עיר תאומה לחיפה. נמצאת במזרח סין. חיים בה 24 מיליון בני אדם. בתקופת מלחמת העולם השנייה הגיעו לשנחאי עשרים אלף פליטים יהודים מגרמניה ואוסטריה שקיבלו אשרות מהקונסול הכללי של סין בוינה, מר פאנג שו הו. תנאי המחיה שלהם היו קשים אך הם שרדו את השואה. בשנת 1948 עלו לישראל צעירי הקהילה והשתתפו בלחימה מול המצרים בנגב.מועדון שנחאי הוקם ב-1919, כיום יש בו 80 חברים. חברי המועדון נפגשים בימי שלישי בשעה 6.30 בערב. מפעילויות המועדון – עזרה במימון של למעלה מ-600 ניתוחי לב לילדים עם מומים. פרויקט הספריה – עזרה בהקמת ספריות לבתי ספר יסודיים, ומתן מלגות לסטודנטים בתמורה לטיפול באוכלוסייה מבוגרת."

5. הנשיא ציין שאנו סיימנו את המחצית הראשונה של השנה באירוח משלחות מגרמניה וצ'כיה – האירוח היה חגיגי ומוצלח מאוד. כרוטריון החודש נבחר נתן פלדמן

6. קבלת חברים חדשים - שני חברים חדשים התקבלו למועדון:
א. דב חיון – הספונסר יוסי כפירי, שברך את הרב חיון. בעברו היה דב חבר קיבוץ, סיים את בי"ס שכטר לרבנות וכיהן כרב הקהילה של יוסי כפירי. הנגיד העניק לרב חיון את סיכת המועדון.
2. משה בכר – ספונסר שחר שבו. משה הוא מנהל בית מילר ומלווה את המועדון שנים רבות. הנגיד העניק למשה בכר את סיכת הרוטרי.

7. הודעות המזכירה:
כנס חצי שנתי יערך  בינואר בכפר יונה.
כנס אתיקה יערך בפברואר באוניברסיטת תל אביב.
מכינים קבוצות לאירוח פיירסייד במשך חודש  פברואר.
קורס מחשבים יערך בבית מילר.

8. הרצאת הנגיד:
אלון סיפר לנו שזה ביקור מס' 34 של נגיד באיזור. הוא התרגש מאוד לפגוש חברים ותיקים, ביניהם אריה מהולל, שלמה ברכה, ושלמה אסיף. בעבר עבד עם אדי חי והיה חבר בצוות עם חביבה, יורם נאומן ואליהו חכים. לאחר שפרש מעיריית באר שבע עבד עם דני ססובר, הקים את ישוב "שני" בהר חברון, ובעשר שנים אחרונות חבר מועצה בלהבים.
רעייתו שרי שהייתה הרבה שנים בצבא הודתה למועדון על האירוח החם שקיבלו. שרי התרגשה מאוד בכפר גלים ובבית מילר וציינה את הפעילות היפה של החברים במרכזים אלה.
שלומית העניקה לשרי  פרחים.
הנגיד הביע את חזונו לעתיד כאשר הרעיון המרכזי  הוא "הביחד" –לפעול בכוחות משותפים לטובת העולם. למען מיעוטי יכולת, למיגור מחלות, וליצירת חיים טובים יותר לכל האנושות.  
הנגיד ציין שרוטרי ישראל צריך להיות גורם משמעותי ביצירת יזמים ופעילים. הוא מצפה מחברי הרוטרי שיהיו בעלי קודים אתיים גבוהים ויתרמו לאיכות החיים של כולנו.

המטרות לעתיד הקרוב:
1. הצערת המועדון
2. הקמת 4 מועדונים חדשים
3. פיתוח מועדוני רוטראקט
4. פיתוח קשרים בינלאומיים
5. הקמת מרכז שלום עולמי
6. הקמת יער רוטרי לשלום בדרום והפרחת השממה
7. בתאריך 23.2 - יום ההולדת של הרוטרי
8. בתאריך 16.3 - מסע אופניים של רוטרי לגיוס כספים נגד פוליו.
9. בתאריך 17.3 - ועידה שנתית. 90 שנה למועדון ירושלים


 בביקור הנגיד ציינה טובה גילת  את התיעוד היסודי של יורם עבור המועדון, בהזדמנות שניתנה לי להציג את האפיק. ושל שולה גם.

לסיכום ציין הנגיד שרוטרי הוא פאזל שמורכב ממועדונים שונים שמטרת כולם היא לעבוד יחד כדי לעשות טוב לאנושות. הנגיד והנשיא החליפו דגלונים.
הנשיא הודה לנגיד ורעייתו ונעל את הישיבה, לא לפני שסיפר על ההרצאה בשבוע הבא בנושא השפה העברית.

 
צילם יורם נאומן
סיכום: שולה קנטר
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet