נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

19/12/2018 - אסיפה כללית והרצאת אשרף קורטם - סודות ההצלחה בחיים

מפגש מספר 17

19.12.18 הרצאת אשרף קורטם - סיכום מפגש המועדון

בפתח הישיבה הנשיא מברך את המרצה האורח – מר אשרף קורתאם.
תחילת הישיבה הוקדשה להתייחדות חברי המועדון עם זכרה של רונה רמון ז"ל שנפטרה לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן.

פסוק השבוע ניתן על ידי צבי פורר
שהביא אמירה יפה של אלברט אינשטיין:" אל תהיה אדם מצליח - היה אדם ערכי. האיש  המצליח לוקח מן החיים יותר משהוא נותן להם ואיל האדם הערכי נותן לחיים יותר ממה שהוא נוטל".

רחל הולצר ברכה את ברכות הרעות
ימי הולדת
נפתלי ויטמן 15.12  מזל טוב עם הגיעך לגיל גבורות של 80 שנה.
ימי נישואין
אורלי ובני קלמנוביץ 12.12
משה וארנה גן צבי 13.12
יוסי ועפרה כפירי 17.12
גידי וחיה ינאי  25.12  

כל החוגגים קיבלו כרטיסי ברכה אישיים מנשיא המועדון.
בנוסף, הנשיא העניק לנפתלי ויטמן מגן הוקרה על הגיעו לגיל גבורות. נפתלי הודה לכל המברכים וסיפר לנו שהוא חבר המועדון מזה שלושים שנה. הוא חבר בקרן גרידינגר ובועדת המילגות.

ברכה בינלאומית – נמסרה ע"י קובי גופר
הברכה נשלחה הפעם לעיר קייפטאון שבדרום אפריקה. עיר נמל חשובה הודות למיקומה על מפרץ בקצה הדרום מערבי של יבשת אפריקה ובפינה הדרום מזרחית של האוקיינוס האטלנטי. מקייפטאון יצאו המנהיגים שלחמו נגד האפרטהייד.
מועדון רוטרי קייפטאון הוא השני הכי ותיק בדרום אפריקה. המועדון הוקם ב-1925 וחברים בו כ-60 חברים. חברי המועדון נפגשים בימי חמישי ב-18:00.  בין הפעילויות של המועדון: הקמת ספריות לבתי ספר יסודיים, עזרה לאוכלוסיה מבוגרת והתנדבות בעזרה לילדים נצרכים.

הודעות הנשיא
1. ההצעה למנות את חניתה מלכוב לנשיאת המועדון לשנת 2020-21 לא זכתה לאף התנגדות מאז הכרזתה לפני שבועיים, ולכן חניתה מלכוב היא הנשיאה המיועדת לשנת הרוטרי 2020-21. נאחל לחניתה הצלחה.
2..כנס האתיקה יערך בתחילת פברואר 2019. השנה החליט האיזור להעניק אות אתיקה גם לרוטריונים. הנהלת המועדון החליטה להציע את חברתינו אלה סגל כמועמדת לקבלת אות האתיקה.
3.  הצערת המועדון – מתוכנן ערב חשיפה לחברים חדשים בעוד כחודש. הנשיא הזמין את החברים לחשוב על מכרים ומשפחה ולחפש מועמדים פוטנציאליים לחברות במועדון.

הודעות המזכירה
1. ועדת המלגות מתכנסת ב-26.12 בביתה של חניתה מלכוב.
2.  משלחת מגרמניה תתארח בחיפה בהמשך השבוע. תיערכנה פגישות משותפות וסיורים בעיר. הועבר לכל חברי המועדון לוח הזמנים של הביקור, והחברים מוזמנים להצטרף לפעילות מסוימת או כמה פעילויות.
3. יתקיים סבב של חברים חדשים והיכרות קרובה יותר.
4.  ביקור נגיד רוטרי ישראל אלון בנדט ב2.1.19 יכלול סיורים ופגישות. חשובה מאד הנוכחות של כל חברי המועדון בביקור הנגיד, ניתן ורצוי להגיע עם בנ"ז.
5.  כנס האתיקה יתקיים ב-1.2.2019

אסיפה כללית לאישור תקציב קרן המועדון לשנת 2018-19
בהתאם להודעה מלפני שבועיים, הוכרזה האסיפה היום כאסיפה כללית והתקיימה הצבעה לאישור תקציב קרן המועדון. הנשיא הודיע שעלו שאלות מחבר מועדון אחד בלבד, הנוגעות למשלוח התקציב לעיון החברים פחות משבוע מיום האסיפה, וכן על גובה שכר הטירחה למשרד רואי החשבון. לאחר דיון בהנהלה בהערות אלה, עלה התקציב להצבעה ואושר פה אחד.

מנחם גץ הודה לכל החברים שתרמו להצלחת ערב הגאלה ומקווה שנמשיך לעבוד יחד גם בעתיד.

טובה גילת הציגה את המרצה – מר אשרף קורתאם
אשרף קורתאם נולד בשכונת ניסנס בחיפה. בילדותו אובחן כבעל חסכים סוציו-אקונומיים ובעל הפרעות קשב וריכוז.  עם השנים הצליח להפוך למנטור ומרצה מוביל בקרב האוכלוסיה הערבית ונמנה בין המנטוריםהמובילים בישראל.  הוא המייסד והמוביל של מרכז ההדרכה "אשרף קורתאם" - אימון למצוינות ומחבר רבי מכר רבים.  הוא Coacher אישי ועסקי מוסמך מהמרכז להתפתחות אישית בקנדה.
בעל ניסיון מוכח של 15 שנים בעיצוב וביצוע קורסים מעשיים ייחודיים במסגרות עסקיות אקדמאיות.
אשרף קורתאם פעיל מאוד גם בתחום החברתי ונחשב למוביל דעת קהל בקרב האוכלוסיה הערבית בישראל בעיקר בקרב צעירים וסטודנטים.

הרצאה - סודות ההצלחה בחיים
אשרף קורתאם פתח את ההרצאה בסיפור על תאילנדי בשם סיאנג פרקר.  בשנת 1969 כאשר היה בן 24 חלם להיות רופא.  היות ובא ממשפחה ענייה מרובת ילדים דחה את החלום והחל לעבוד כנהג מונית.  במאמצים רבים ועבודה קשה  תוך מספר שנים הקים יחד עם אחיו חברת מוניות ומאוחר יותר הקים חברת אוטובוסים ואחר שנות עבודה רבות הקים חברת תעופה .
בשנת 2004 כשהוא כבר עשיר ובעל נכסים רבים הגשים את חלומו וסיים את לימודי הרפואה כדוקטור סיאם פרקר.
אז מה היה סוד הצלחתו ?
לדברי אשרף קורתאם קיימים 7 חוקים להצלחה בחיים:
1.  סקרנות.  הצימאון החזק לדעת, ללמוד, לחפש, להביט סביב  מתוך רצון עז להבין. לקבוע יעדים ומטרות ולחתור להגשמה.
2.תקווה.  "אני אצליח כי יש לי תקווה.אני אצליח כי יש לי את החרות הכי חשובה - חרות הבחירה החופשית לחשוב ולבחור. יש לי את החרות לבחור בערכים הרוחניים של משמעות, יצירתיות, שליחות ונתינה.
3.  החלטה ופעולה . חשיבה חיובית שתוביל להחלטות הנכונות תוך חיפוש של הדברים החיוביים. חשיבה זו מובילה לאמונה של האדם שביכולתו להצליח בכל מה שיבחר לעשות.
4.  יצירתיות.  תהיה יצירתי. תיצור דברים חדשים  תקשיב ליצרים ותעז לחדש ולשנות.
5.  בטחון עצמי - אני אצליח. יש לי את היכולות ואת האמונה והרצון העז להצליח.
6..נחישות והתמדה - ההצלחה דורשת המון השקעה אבל תמיד מתוך נחישות והבנת המטרה אליה אני חותר
7.  הכל אפשרי - עולם האפשרויות והרעיונות הוא אינסופי והכל אפשרי. 

חביבה רוגר הודתה למרצה באומרה שהחברים במועדון כבר יודעים שלהצלחה אין פתרונות קסם, אבל בהרצאה המאלפת הצליח אשרף קורתאםלתת לנו כלים. בהתחלת ההרצאה אמר אשרף קורתאם שהוא מקווה  שהמשוב על ההרצאה יהיה טוב ושהוא ללא ספק הצליח להקסים את כולנו. זו לא היתה רק  הרצאה, זה היה שואו מאלף ומרגש.

הנשיא העניק למרצה את מגן הרוטרי ונעל את הישיבה.

ערכה וסיכמה: שולמית קנטר
שבת שלום לכל החברות והחברים
 צילם: יורם נאומן
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet