נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

17/01/2019 - הרצאת יניר מלך - השב״כ והמסתרעבים

מפגש מספר 21

מפגש מועדון מס.21 תאריך ה-16.1.2019
הנשיא פתח את הישיבה בבורכו את חברי המועדון וציין כמה כיף תמיד שהנוכחות גבוהה במפגשים. הנשיא בירך את המרצה האורח – מר יניר מלך.
כמו כן ברך הנשיא את חבר המועדון החדש הרב דב חיון על מנויו כיו"ר הדירקטוריון של תיאטרון חיפה.

פסוק השבוע – צבי פורר
פרשת "שלח".  בעת קריעת ים סוף ראו בני ישראל את המציאות באופן מתוקן ובהיר וגם שרו על כך. בדרך כלל מה שגלוי לעין נחשבחשוב, קולני מפורסם ומדובר, ואת מה שנסתר וסמוי עדיין לא רואים כלל. הפרשה מזכירה לנו שיש למציאות רובד פנימי שיש לחשוף.  שלפעמים מתחת לשקר יש אמת שלפעמים הרע מסתיר את הטוב. צריך לזכור את זה גם אחרי שנסגר הים.

ברכות רעות
ימי נישואין – משה בכר ורלי  20.1

ברכה בין לאומית
צ'נגדו – עיר תאומה לחיפה.  בירת מחוז סצואן שבמרכז הרפובליקה העממית של סין.  כיום יש בה 5 מיליון תושבים ויחד עם הפרברים היא מונה כ-12 מיליון איש. העיר בנויה בצורה מעגלית ומקיפים אותה ארבעה כבישי טבעת גדולים. במרכז העיר נמצאת כיכר גדולה ובה ניצב פסלו של מאו צ'ה טונג.
העיר צ'נגדו מפורסמת בדובי הפנדה הגדלים בתחומי המחוז ובשטר הכסף הראשון בעולם מתקופת שושלת סונג (שנת 1023).
צ'נגדו היא אחת מיצרניות מוצרי הטכנולוגיה והאלקטרוניקה הגדולות בסין ובה חברות כמו אינטל מיקרוסופט ועוד.
מועדון צ'נגדו הוקם ב-1939 אך במשך 30 שנה לא היה פעיל וחזר לפעילות רק ב-2014.  כיום מונה המועדון 60 חברים. חברי המועדון נפגשים בימי שלישי בשעה 18.30 במלון קראון פלאזה בעיר. חברי המועדון נותנים תמיכה כלכלית למחנות קיץ של ילדים שמגיעים מרקע כלכלי קשה.  כמו כן, מסייע המועדון במימון תוכניות לימוד בחקלאות לבתי ספר.

הודעות הנשיא
1. ב-28.01.2019 יערך ערב חשיפה של המועדון. החברים נפגשים במסעדת Black שבלב המפרץ.
2. ב-01.02.2019 יתקיים באוניברסיטת תל אביב כנס בנושא אתיקה.  הכנס יעסוק  בשחיתות ציבורית בארץ ובין המוזמנים יהיו חושפי שחיתויות וגם אנשים שהואשמו ונשפטו. הנשיא ציין כי חברתנו אלה סגל נבחרה לקבל את מגן הנגיד לאתיקה לשנה 2018-2019.
4. עירית מסרה פרטים על הפעילות למען חיילים בודדים. ביום שישי הקרוב יערך סדר ט"ו בשבט לחיילים. עירית תממן את האירוע בשם מועדון חיפה.
5. מסיבת פורים תתקיים במועדון ואליה יוזמנו 30 חיילים בודדים ללא תשלום. עמותת "יחד" שותפים לפעילות הנ"ל.

הודעות המזכירה
1. קורס מחשבים בבית מילר. מתוכנן להיפתח ב-21.01.2019. זו הפעם הראשונה שהמועדון יוזם, בשיתוף בית מילר, קורס ייחודי לחברי המועדון.
2. ערב בין מועדוני של מועדון רוטרי קישון יתקיים בתאריך ה-21.01.2019. מרצה אורח יהיה עוזי לנדאו.
3. סדר ט"ו בשבט יתקיים ב-23 בינואר 2019.
4. תחרות הנואם הצעיר תתקיים ב-06.02.2019. תחרות הגמר תתקיים ב-18.02.2019 בבית הספר ליאו בק. המועדון יארח את התחרות. 
5. פגישות הפיירסייד תתקיימנה במהלך חודש פברואר- הודעות תישלחנה.
6. Million Dollar Dinner יתקיים ב-20.02.2019 במגדל העמק. האירוע יכלול סיור וארוחת צהריים. עלות = 70 ₪ לאורח. חשובה מאד נוכחות החברים.
7. ב-22.02.2019 יתקיים ארוע חנוכת יער רוטרי בדרום.
8. מסיבת פורים של האשכול תתקיים ב-21.03.2019 באולמי אורנים.

אדי חי הציג את המרצה יניר מלך
מנכל ומייסד חברת "אביר", שרותי בטחון אזרחיים". תומך ומקדם נלהב של מקצוע הפוליגרף בארץ ובעולם. בוגר הפנימייה הצבאית בחיפה, קצין ולוחם ביחידה מובחרת, ושירת בשירותי הביטחון של מדינת ישראל בעבר. בעל ניסיון רב בניהול מערכות ביטחון אזרחיות ונחשב לאחד המומחים בתחום הייעוץ הביטחוני, הפוליגרף והחקירות הפרטיות בישראל. חבר בלשכת החוקרים הפרטיים בישראל וארגון החוקרים הבינלאומי.

הרצאה
יניר סיפר  שקראו לו "מלאך המוות של הגדה", והילכו עליו סיפורים וכתבות שהוא עצמו לא הכיר.  כינויו היה"גיל". הוא נתן סקירה היסטורית קצרה על האינתיפדה. פירוש המילה היא "התנערות".
הפלשתינים החליטו לנער את הכובש מעליהם. הדבר התחיל ב-1987 בתאונה שבה נהרגו 4 פלשתינים. במחנות הפליטים קראו לזה מסע רצח ובמסגדים סיפרו שהישראלים הורגים פלשתינאים. למחרת פרצו מהומות בעזה בשטחים ובירושלים. היה כאן כישלון מודיעיני גדול, לא קראו נכון את השטח.
ההנהגה הפלשתינית ישבה בתוניס וערפאת החל לנהל את המהומות בארץ. ערפאת הקים גוף שינהל את המאבק – המפקדה הלאומית המאוחדת ברמאללה. עזה הצטרפה למרד בניהול  החמאס.
הג'יהד האסלאמי הצטרף ובכל כפר הקימו ועדות עממיות, פעילי שטח שמבצעים הוראות כמו-ימי זעם, ימי כעס ופגיעה קשה בכלכלה הישראלית. הפלשתינים לא באו לעבודה וכתוצאה נשארו ללא מקורות הכנסה וחיים בעוני ובדלות. כל הפעולות מומנו ע"י ארצות ערב ואת מירב הפעילות ביצעו ילדים ונוער. כמו כן בוצעו פעולות לטהר את העם הפלשתיני ממשתפי פעולה, דבר שזרע  פחד וטרור בשטחים. 1300 פלשתינים נהרגו על ידי בני עמם כי נחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל.
צה"ל חיפש פתרונות למהומות בשטחים. למעשה לא היו לנו פתרונות קלים. ואז החליטו "להשמיש" את המסתערבים. היחידה היתה קיימת כבר ב-48, ותפקידה לא היה לחסל אנשים אלא להביא אותם בחיים למשפט. הדבר מסוכן מאוד לחייל הישראלי כי הוא עובד  בעצם לבד, נכנס לכפר מחופש ללא כל הגנה.
ב-87 הוקמו שתי יחידות – דובדבן ושמשון והתחילו לגייס לוחמים.לקחו חיילים מהסיירות וביניהם דרוזים וערבים. המרצה הדגיש שיש הבדל פסיכולוגי חשוב בין יהודים לערבים. לדבריו היהודים הם חפצי חיים ואילו הפלשתינים חיים, אבל בתחושה שאין בשביל מה לחיות ולכן מוכנים למות.
המרצה הביע הערכה רבה לצעירים שלנו היום שעושים הכל כדי להבטיח לכם חיים שקטים ובטוחים.

עדנה הודתה למרצה.  סיפרה לנו שהיא מכירה אותו שנים רבות, שהוא מאוד מוכשר ואיחלה לו עוד  הרבה שנים של פעילות ועשייה.

הנשיא העניק למרצה את מגן הועדון ונעל את הפגישה.

צילם: יורם נאומן
כתבה : שולה קנטר
ערכה וכתבה שולמית קנטר

לכל החברים והחברות שבת שלום וסוף שבוע נעים.
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet