נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

13/03/2019 - עו״ד דן הכהן על תגליות הגז בישראל

מפגש מספר 29

13.3.19 עו״ד דן הכהן על תגליות הגז

הנשיא שחר שבו פתח את הישיבה בברכות לאורחים הרבים, ביניהם עורך הדין דן כהן, המרצה האורח של המפגש. כמו כן בירך הנשיא קבוצה גדולה של חברים המועמדים להתקבל למועדון. האולם היה מלא עם כ-80 משתתפים!

הנשיא הציג את נועה פריסלץ, הנשיאה הראשונה של האינטראקט. נועה לומדת בליאו-בק והנשיא העניק לה את הדגלון של המועדון.

פסוק השבוע – צבי פורר
היות ואנו עומדים להאזין להרצאה בנושא הגז הטבעי שמדינת ישראל מצאה בלב ים, סיפר צבי שכבר אמר דמוקרטיס הפילוסוף היווני בשנת 400 לפנה"ס ש-"הטבע טמן את האמת בלב הים".  מתברר שלא רק את האמת טמן שם.

ברכות רעות – ע"י דורון מאוטנר
ימי הולדת:
מוטי איינס  18.3
ימי נישואין:
כרמל הכהן ודניס  18.3
מרקל אריאל ושלמה 18.3
ליאור אטיאס ושרית 13.3
דלית מגיד ואבי 15.3
קבלה למועדון:
זאב מטר 15.3.2006
נפתלי ויטמן  15.3.1987
אריאל מרקל 15.3.2006
ורד אביטן 16.3.2005
החוגגים זכו לברכה בכתב ידו של הנשיא.

ברכה בינלאומית ע"י קובי גופר
לימסול היא עיר תאומה לחיפה. היא העיר השנייה בגודלה בקפריסין, והינה מרכז התעשייה שלה. יש בה נמל ימי גדול שמהווה מרכז סחר עבור האי. העיר היא גם מוקד תיירות חשוב של קפריסין ומושכת אליה מאות אלפי תיירים בשנה, בעיקר מאירופה.  
בחרנו במועדון לימסול ברנגריה קוסמופוליטן אשר הוקם ב 2001 וכיום יש לו 70 חברים. זה המועדון העסקי של העיר. הפגישות נערכות בשפה האנגלית, וחברים בו רוטריונים מ-20 מדינות שונות שעושים עסקים בקפריסין. חברי המועדון נפגשים לארוחת ערב בימי רביעי בשעה 19.45 במלון לונדה. חברי המועדון תומכים בהוספיס של העיר, תומכים בבית יתומים שנמצא בעיר, וניקוי חופים.

"דבר שלא ידענו על" סיון זילברמן – סיפר ליאור אטיאס
סיון בת 37, נשואה לרביד. אמא לשני ילדים. במקצועה עורכת דין, מנהלת משרד שעוסק בניהול סיכונים. סיון היא מגשרת מוסמכת ורואה בגישור דרך חיים. סיון גדלה בעכו, במסגרת חינוך דתי ובבני עקיבא.  בצבא שרתה בחיל אוויר כטכנאית חשמל של מטוסי F-16 .  הערך האנושי החשוב לה ביותר – "ואהבת לרעך כמוך".

הודעות המזכירה שלומית
  1. ישיבות ועדות - ועדת זהירות בדרכים, ועדת ביקור במקומות עבודה
  2. גאלה בירושלים ב-17.3 - נעביר פרטים לגבי הסעה מרוכזת
  3. מסיבת פורים לעולים חדשים 21.3
  4. מסיבת פורים "אשכולית" 21.3 - מבקשים נוכחות מוגברת של חברי המועדון. נרשמו כבר לא מעט.
  5. בשבוע הבא אין מפגש, בשל מסיבת הפורים האשכולית.
  6. בעוד שבועיים מפגשים במקומות העבודה של החברים - לחברים יועברו השיבוצים שלהם, יש 10 מקומות מארחים. לא ייערך מפגש באותו שבוע.
  7. ב-29.3 ייערך כנס של החצר הנשית. המועדון שלנו מלווה ומסייע להפקת האירוע.
  8. ב-3.4 חלוקת מילגות במלון גארדן.
  9. מפגש בין-מועדוני ב-16.4 בחסות המועדון, מרצה אורח פרופ' יצחק בן ישראל.
שאול דאנגלי הציג את עורך הדין דן הכהן
דן הוא בנו של חברנו הוותיק כרמל הכהן. דן כהן עומד בראש מחלקת האנרגיה של אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' ,שהינו משרד עורכי דין מוביל הנמצא בחוד החנית של תחום האנרגיה בישראל.
לדן למעלה משלושים שנות ניסיון בתחום האנרגיה בישראל ובחו"ל והוא היה מעורב במרבית העסקאות המרכזיות והתקדימיות בתחום הגז הטבעי בישראל. דן יצג את ממשלת ישראל בהפרטת מספר חברות ממשלתיות בתחום האנרגיה, בהקמת היחידה הממשלתית שקדמה לרשות הגז, ויצג את מרבית הפרויקטים הגדולים לחיפוש והפקה של נפט וגז בישראל.
לאחרונה ייצג דן את "נובל" ו"דלק" בעסקה לרכישת ומכירת גז למצרים, את פרויקט "לוויתן" ו"תמר" בעסקאות למכירת EMG וכן את הרשות הפלשתינאית ברכישת תשתיות וחשמל מחברת החשמל.דן חבר בארגונים בינלאומיים, עו"ד בתחום האנרגיה והוא מדורג כעו"ד מוביל בתחום האנרגיה בכל מדריכי דירוג מקומיים ובין-לאומיים.
דן נשוי לרותי ואב לשלושה בנים. יליד חיפה. בוגר מצטיין של הריאלי וקצין שריון במילואים.

הרצאה
בשנת 2013 התגלה שדה גז עשיר – שדה תמר. השימוש בגז טבעי שינה את אורח ואיכות החיים, ביניהם צמצום הזיהום והגדלה משמעותית בהכנסות המדינה. כמו כן חלו שינויים גאופוליטיים באזור – ישראל מייצאת גז לירדן ומהשנה הבאה גם למצרים.
בשנת 2000 הגיעה ארצה חברת "נובל אנרג'י" ומצאה תגליות באתר הימי "ים תטיס". רוב התגליות הן מול העיר חיפה. בקפריסין נמצא שדה גדול – שדה "אפרודיטה".
בישראל קיים התקן ההולנדי שמקשה וגורם לעיכובים, הפסקת החיפושים והברחת משקיעים. חברת "נובל" וחברת "דלק" מחזיקים ברוב החיפושים. לאחר חיפושים אחרי עמדה אחידה לרגולציה, נכנסה הממשלה לנושא והחברות ירדו באחזקות שלהן בשדות הגז. כרגע שדה "לויתן" מספק את רוב הגז, ומנסים לבנות צנרת למדינות השכנות לישראל ביניהן מצרים. התגליות בישראל מספקות את כל הצריכה ומתאימות ל- 25 שנה. במבט לעתיד נבדק איך להיטיב את התכנון ולבדוק מחדש את הרגולציה.

כרמל כהן הודה לבנו דן על ההרצאה המרתקת ובשם כל חברי המועדון אמר "ברוך הבא בצל קורתנו". הנשיא העניק למרצה את מגן הרוטרי ונעל את הישיבה.

צילם יורם נאומן
ערכה וסיכמה שולמית קנטר.
שבת שלום לכולנו.
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet