נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

13/02/2019 - הרצאה של הצייר מתן בן כנען וקבלת חבר חדש

מפגש מספר 26

13.2.19 מתן בן כנען, ציורים

הנשיא שחר שבו פתח את המפגש בברכות לכל האורחים ולמרצה האורח – מתן בן כנען.
ברכה מיוחדת ניתנה לחברנו יורם נאומן על 50 שנות עבודה כעורך דין מסור ומצליח.

פסוק השבוע על ידי צבי פורר
בעקבות התאונה הנוראית האחרונה שהתרחשה השבוע – אנחנו בחודש אדר. לקראת פורים קוראים תמיד בתורה על עמלק על הצורך למחות אותו. "זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ וְאַתָּה עָיֵף וְיָגֵעַ". יש לשים לב שהמילה "בדרך" מודגשת וחוזרת.
עמלק תוקף אותנו בדרך כאשר אנחנו עייפים ולא מרוכזים, שוכחיםאת קדושת חיי האדם.  אם אתה  אדיש ויגע אז אפשר לנסוע מהר, לעקוף, לגנוב רמזור אדום ולא לאותת. כי שום דבר בעצם אינו חשוב.  קל לנו לחשוב שזו רק הדרך, שזה רק אמצעי להגיע מפה לשם, שזה רק זמן שצריך להעביר איכשהו לא חשוב איך מתנהגים בו.
מתברר שהדרך היא היא המקום הכי מועד לפורענות במקום שנראה הכי טכני וסתמי שם אורב לנו עמלק.
נכתב בהשראת דבריה של העיתונאית סיוון רהב.

ברכות רעות - ישי הרמתי
ימי הולדת:
יואל גלעד- 17.2
נתן פלדמן – 18.2
קבלה למועדון:
אליהו ברכה – 17.2.1971
צבי יצחקי – 19.2.1994

ברכה בין לאומית - קובי גופר
היום נצפין לטורונטו, קנדה. טורונטו היא העיר הגדולה ביותר בקנדה והבירה של פרובינציית אונטריו.  אוכלוסייתה מונה 2,800,000 תושבים.
בשנת 2015 דירג כתב העת האקונומיסט את טורונטו במקום הראשון בעולם ברשימת הערים שהכי טוב לגור בהן. העיר מהווה את מרכז הכלכלה של קנדה וכן את אחד ממוקדי התרבות, האמנות והמדע בקנדה. טורונטו היא אחת הערים הבטוחות בצפון אמריקה.
בטורונטו רבתי מתגוררים כ-200,000 יהודים ובה הקהילה היהודית הגדולה ביותר בקנדה.
מועדון טורונטו הוקם ב- 1912, כיום יש לו 160 חברים. נשיא המועדון – ג'ף דובסון.
חברי המועדון נפגשים בימי שישי בשעה 12.00 במלון פיירמונט.
מפעילויות המועדון – טיפוח גינות ציבוריות יחד עם האוכלוסייה המבוגרת, קיום מסע העצמה של רכיבת אופניים לילדים עם בעיות רגשיות, תרומה של מיליון דולר ל-60 ארגונים שונים בעיר.

קבלת חבר חדש למועדון
גילי שיינברג – בעל חברת עסקי במה, והינו יזם בתחום התיאטרון. יוצר תוכן תיאטרלי – הפקות, אירועי חוצות והצגות חינוכיות לכל המשפחה. מנחה סדנאות תקשורת בין אישית וייעוץ ארגוני באמצעות שיקוף תיאטרלי.
בוגר בית הספר לאומנויות הבמה בתל אביב. בעל תעודה ביעוץ ארגוני והנחיית קבוצות מאוניברסיטת בר-אילן. במאי הפקות עצמאיות ובעל ניסיון רב בתחום האימפרוביזציה והאלתור.
גילי בן 43, נולד וגדל בנוה שאנן בחיפה. התגורר בתל אביב כעשר שנים וחזר לגדל את משפחתו בחיפה. גילי פעיל ומעורב בקהילת אחוזה. נשוי לאדריכלית ולהם 2 ילדים.
ברוך המצטרף למועדון. הספונסר - שלומית קירשטיין.

הודעות הנשיא
  • אליהו ברכה מחלים בביתו- איחולי בריאות והחלמה.
  • דני זגול מחלים בביתו – איחולי החלמה מהירה
  • גידי ינאי עובר ניתוח- ברכות להחלמה  מהירה.
  • ביום חמישי התקיים קונצרט חגיגי בכפר גלים. תלמידי כפר גלים קיבלו אוסף גדול של כלי נגינה. זאב מטר נכח במפגש והרים את התרומה לאירוע, בסיוע יורם נאומן. הדגש הושם על שיתוף הפעולה המבורך בין המועדון למרכז החינוכי כפר גלים.
  • אירוע מרגש התקיים בביה"ס לקציני ים בעכו. 10 תלמידים מקציני ים בעכו יצטרפו בזכות תרומת המועדון למשלחת קציני ים עכו לפולין. 10 המלגות ניתנו לתלמידים במפגש מרגש בביה"ס בעכו. מרגש לא פחות היה לראות את חברנו דב מעיין מקבל במתנה את התיק האישי שלו מבית הספר בו למד, בצירוף תמונה ומכתב תודה ממנהלת בית הספר. המפגש נערך ביוזמתו של דב מעיין. יישר כוח.
הודעות המזכירה:
1. מפגשי הפיירסייד נערכים במשך החודש.  המפגשים כולם נעימים וטעימים ותודה למארחים.
2. מפגש הגמר של הנואם הצעיר יתקיים ב-18.2 בבי"ס ליאו-בק.
3. ביום שישי יערך מפגש  של הנגיד עם רוטריונים חדשים.
4. חנוכת יער רוטרי בדרום ב-22.2.
5. ועידת רוטרי ארצית בירושלים.
6. ב-3.4 חלוקת מלגות של המועדון במלון גרדן בשעה 13:00.
7. ב-14.2 ערב חשיפה של המועדון לאינטראקט.
8. ב-21.3 מסיבת פורים אשכולית.

הצגת המרצה ע"י קובי גופר
מתן בן כנען יליד 1980, חי בחיפה, פועל ברמת ישי.
מהציירים הריאליסטיים העכשוויים הבולטים בארץ ובעולם. בשנת 2015 זכה בפרס הבינלאומי היוקרתי המוענק מידי שנה בנשיונל פורטרייט גלרי בלונדון. בשנת 2017 זכה בפרס על שם חיים שיףלאומנות ריאליסטית, ובשנת 2018 הוצגה תערוכת יחיד שלו במוזיאון תל אביב.

הרצאה
הצייר הראה לנו מבחר מציוריו – כולם מבוססים על סיפורים מקראיים. הציורים כולם מבטאים ארועים שמשפיעים על חייו של האדם. הציורים ריאליסטיים ולעיתים קשה היה להבחין אם מדובר בצילום או בציור מעשה אדם. לדוגמא, ציור שבו חוזה הנביא ירמיהו את חורבן ירושלים. ירמיהו מצויר כאיש עמל, שוכב על אדמת אבנים,מוציא את קצה לשונו ועל פניו הבעה של אדם שחוזה במשהו נורא. ציור אחר מראה את עשו מגיע ליצחק אביו ומגלה שיעקב הקדים אותו וקיבל את הברכה מיצחק. האיש בציור נראה כמו שבוי, הבעתו לא ברורה ופניו מביעים חרדה עמוקה.
ציורים נוספים הראו לנו את דוד ומיכל והמתח ביניהם, או ציור מכוסה באובך ודרכו מגלים סוכן או מפעיל סודי, כמו דוד המלך שמקבל מידע מנער שליח. ציור נוסף סיפר על כרם נבות בו ראינו את איזבל ואת בנה אחאב על רקע היקב מאחור. ציור מרגש סיפר את סיפור אוריה ובת שבע, וסיפור יעל וסיסרא.  
ההרצאה והציורים היו יפים ומעניינים וחשפו את כולנו לסגנון מאוד מיוחד ויפה להפליא.

כרמל הכהן הודה למרצה. כרמל היה 40 שנה חבר בהנהלת המוזיאון היפני ויושב ראש של מוזיאון בעין הוד. לדבריו הצייר מתן בן כנען נתן הרצאה נהדרת, עבודתו גאונית ומתחרה בצילום. כולנו מאחליםלמתן הצלחה רבה בארץ ובעולם.

הנשיא נתן למרצה את מגן הרוטרי ונעל את הישיבה.
 
צילם יורם נאומן
כתבה וערכה שולמית קנטר

שבת שלום לכולם
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet