נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

10/07/2019 - 10.7.19 אלקס פלקוביץ פסול בברונזה

10.7.19 אלקס פלקוביץ פסול בברונזה

מפגש מס 2
10.7.19 אלקס פלקוביץ פסול בברונזה
 
ישיבה 2,

 

טקס רוטריוני

ברכות רעות:

ימי הולדת:

אביטל ליבנה: 7/7

ימי נישואין בחודש יולי:

כהן רון ודוריס

שבו שחר ושרון

זטלאווי –כהן דנה וצחי

אדלמן עופר וסמדר

קבלה למועדון:

דורון מאוטנר, 13.7.83



ברכה בינל:

החודש ב 4 ליולי חל יוה"ע האמריקאי על כן ניבחר בחרנו לברך מועדון אמריקאי . בשל העוסדה שמשלחת מאורגון ביקרה הקיץ במועדוננו החלטנו לברך את מועדון rogue gateway   מגרנטס פס.  

הודעות המזכיר:


ועדת אירועים תתכנס בשבוע הבא

ועדת סיווג בראשות שלמה אסיף תתכנס בשבוע הבא

התחלת מפגשי פולסייד בחודש זה.

נשף הנשיא ב 25 לחודש זה.

הרצאה

מרצה: אלכס פלקוביץ,


אלכס הוא פסל, בהרצאתו דיבר על תהליך הייצור של פסלי הברונזה שלו שבחלקם הגדול הם גדולי ממדים. להמחשה השתמש במצגת המציגה את יצירותיו היפות.

אלכס יליד אזור הקרפטים. האזור החליף ידיים רבות. אלכס נולד כשהאזור היה בשליטת ברית המועצות, כיום שייך לאוקראינה, מדבר שפות רבות בעקבותשינויי המשטר הנ"ל. מגיל 6 החל לפסל. בן 15 יצרפורטרטים.

תהליך ייצור ויציקת פסלי הברונזה הוא בן כ  6000 . פסלים עתיקים התגלו בהודו ביוון ובישראל. היוניםיצרו בברונזה חמה הפסל היה חלול, מרבית פיסלי הברונזה היוונים נישדדו. את הברונזה יצקו מאז ועד היום לתבנית שעווה לתוכה יצקו את הברונזה, לאחר התקררותה, הומסה השעווה ונותר פסל הברונזה.  מקורות השראתו של אלכס ריאליסטים ואף מיתולוגים. כגון פסל גדל מימדים  "אירופה והשור" (אלכס מראה במצגת היפה את הפסל), מקור ההשראהמיתולוגי. בד"כ יוצר עבודות ציבוריות. אלכס הוא פסלריאליסטי. את הפסל "יוצר" ראשית בראשו ובדמיונו. מקבל הזמנות מקרוב ומרחוק ובעיקר מארהב . בשל יכולות המיחשוב ומדפסות התלת מימד ניתן כיום לפסל מכל מקום, ללא צורך במשלוחים יקרים. הפסל נוצר תוך אינטראקציה עם המזמין. לדוגמא קיבלהזמנה לפסל של רופא, עבור בית ספר לרפואה בארה"ב, תוך אינטראקציה עם המזמין, שינה אתמפרט ההזמנה ויצר שתי דמויות: רופא ומטופל. בראשית יוצר מקט, לצורך אישור, ומכאן ממשיך. כך כאמור, מצליח לחיות בישראל ולעבוד בארה״ב. תהליך היצירה נימשך חודשים רבים.

בסופו של התהליך ניצבע הפסל באופן שמתקבלת מעיןפטינה ומראה רצוי.

פסליו הרבים מוצבים לפני תיאטראות, באיניברסיטאות גני פסלים ועוד, הנשר העומד בביתוזכה במקום ראשון בתחרות בארהב גובהו כ 10 מ'. הפסל מוצב בפארק פסלים. 

יצר פסלים לזכר אירועים היסטוריים כגון הפיגוע בתאומים, פיסלי מנהיגים לרבות אישים ישראלים כגוןגולדה בן גוריון שרון וגם את... המסעדן אורי בורי וכן תוך פעילותו במועדון צילם פעמים אחדות את חברנו אריה ברגמן ופיסל גם את ראשו. כדי ליצור פסלמשתמש בפורטרטים רבים. בקרוב מסיים פסל בן 6 מטר עבור כנסיה אמריקאית. יהיה מותקן בראשיתנובמבר בארהב. יצר פסל על פי השראת השומרוניהטוב ומציג לחברים את תמונת הפסל העשוי בצורה אקספרסיבית מאד. לפני 12 שנה הפך מחובב לפסלמקצועי..... לפני כן למחייתו,  ניהל מרכזי mri עבורGE ואלסינט. 


יצר 28 פסלים גדולים.

אלכס מבטיח לפסל מונומנט גדול ולהציבו בחורשתרוטרי.

 

כתבה: טובה גילת
צילם: יורם נאומן
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet