נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

07/09/2016 - ישיבה עיסקית

ישיבה עיסקית

         מפגש מועדון 7 בספטמבר 2016- ישיבה עסקית.

 
  הנשיא הכהן צבי יצחקי פתח את המפגש מס' 8 שהוא ישיבה עסקית של חברי המועדון ללא נוכחות אורחים או בני/בנות לוויה. הישיבה החלה כשהחברים עומדים דקה דומיה לזכרו של חבר הכבוד של מועדוננו, הרב שאר ישוב הכהן ז"ל שהלך לעולמו השבוע בגיל 88. הרב נולד  בירושלים דור 18 לשושלת רבנים, טרם קום המדינה היה חבר בהגנה ןנלחם בחי"ש. עם קום המדינה לחם במסגרות האצ"ל וליווה שיירות לירושלים, נפצע קשה בעיר העתיקה ונפל בשבי הירדנים. שימש כרב צבאי ראשי של חיל האוויר, ומ 1975 היה הרב האשכנזי הראשי של חיפה. בצעירותו היה חבר מן המניין במועדוננו, ומזה שנים רבות היה חבר כבוד של מועדונו רוטרי חיפה. בכל שנה בשנים האחרונות כל עוד מצבו הבריאותי אישר זאת היה אורח המועדון בערבי חג ומועד, וברך את החברים בפרוש השנה החדשה ולפני חג הפסח. יהא זכרו ברוך.

  לאחר ברכות הרעות שהובאו על ידי חברהו ר/נפתלי ויטמן בא תורה של הברכה הבינלאומית אותה הביא מנהל האפיק הבינלאומי ר/יורם קנטר:  הברכה הבינלאומית נשלחת היום למועדון רוטרי קלוב של האנגצ'ו (HANGZHOU) שבדרום מערב סין, העיר בה מתקיימת השבוע ועידת הפסגה של ה 20 G.האנגצ'ו היא אחת מ 7 הבירות העתיקות ש סין וכיום יש בה למעלה מ 9 מיליון תושבים, והיא בירת הפרובינציה שיאנג.

   מועדון הרוטרי הראשון בסין  הוקם בשנחאי ב 1919 ותחילה היו בו חברים בריטים ואמריקאים. עם הזמן נפתחו מועדונים ברחבי סין ועד 1949 היו כבר 32 מועדונים פעילים. עם המהפכה הקומוניסטית הסינית הופסקה הפעילות במועדונים וב 1952 הרוטרי הבינלאומי הסיר את ההכרה בבודדים שפעלו עדיין.   רק אחר כ 40 שנה החלו קבוצות להיפגש כשהן בלתי מוכרות ורק ב 2006 ניתן הצ'רטר הראשון מחדש. מועדון הרוטרי של האנגצ'ו נוסד לראשונה ביוני 1932, נסגר ב 1947 , ורק באוגוסט השנה קיבל את הצ'רטר ופעילותו חודשה, לאחר שפעל כשנתיים ללא הכרה רשמית. כבכך עלה מספר המועדונים המוכרים ברחבי סין ל 18 ועוד היד נטויה. חברים מלאים הם עדיין רק אלו שהם בעלי דרכון זר ואילו אזרחי סין הם "הונוררי ממבר" בלבד, למעט החברי בהונג קונג ומקאו.

במועדון כרגע יש 19 חברים הנפגשים בימי חמישי ב 18:30 בערב במלון סופיטל בהאנגצ'ו. המועדון נמצא באזור 5150 והנשיא הנוכחי הוא ג'יימס שו. הבה נרימה כוסית של ברכה רוטריונית למועדון הרוטרי החדש/ישן של האנגצ'ו!

                            *      *     *
  נמסר דו"ח על ישיבתה האחרונה של ועדת הביקורת של המועדון. חבר הוועדה ר/גבי אשד דיווח על מצב הדוחו"ת הכספיים השונים של המועדון ושל קרנות המועדון. הוועדה גם מבקשת מההנהלה לדאוג שכל החברים שלא שילמו עדיין את דמי החבר ועבור הגאלה ישלימו זאת בדחיפות.
  הנשיא והמזכיר דיווחו שתקציב המועדון לשנת 2016-2017 תוקן בהתאם לדרישת החברים באסיפה הכללית הקודמת, והביא אותו להצבעה ואשרור. התקציב הידש אושר ברוב קולות.
 

MY JOB TALK

   חברנו ר/ניב הורוביץ שעיסוקו חינוך קהילתי בר קיימא הביא את משנתו על חינוך שיתופי מבוסס אתגרים, נושא בו הוא עוסק ביחד עם חברנו ר/צבי פופר. מטרתם היא לנסות לענות לאתגרים של העולם כיום, במעבר מביה"ס הישן לבי"ס לכל.- From old school to All School”” ". נדרשת רפורמה בחינוך הילדים לקראת שנות המילניום הבא. צביקה והוא הגו תוכנית ליצירת גנרטור של שינוי בשיטת  “WE  STAND " ומיישמים אותה כיום בכיתות הגבוהות במוסד החינוכי ליאו בק בעידודו ותמיכתו של מנהלו חברנו נג"מ דני פסלר. מלמדים את הילדים איך לתת פתרונות  לבעיות הסביבה ולקהילה. על ידי יצירת דיאלוג בין בית הספר לקהילה. חדשנות חברתית עם חיבור לעיולם הצעירים של היום עקרונות אלו יכולים להיות מיושמים גם בעולם הרוטרי הבינלאומי כי קיימת זהות בין המטרות .

 הנשיא המכהן צבי יצחקי הודה לניב ולצביקה על הצגת הפרויקט החינוכי החדשני, הודה לקהל החברים הנוכחים ובהקשה על הפעמון המיתולוגי באצבע צרדה נעל את הישיבה.

----------------------------------

כתב וערך: ר/ד"ר יורם קנטר

  צילומים: ר/יורם נאומן
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet