נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

26/10/2016 - 26.10/16

26.10/16

מפגש מועדון  26 באוקטובר, 2016. מרצה אורחת: גב'  רחל צור-המברה  בנושא:"טיפול בילדים על הספקטרום האוטיסטי"

 
   הנשיא המכהן צבי יצחקי פתח את המפגש ה 13 ביניהם נשיאת מועדון כרמל ואת שאר האורחים, האורחות וכלל החברים הנוכחים במפגש.

 הטכס הרוטריוני-
את פסוק השבוע הביא ר/עמירם אסמן:  היום מלאו 22 שנה לחתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן. ההסכם נחתם ביום 26 באוקטובר 1994 והסדיר את היחסים, הגבולות וחלוקת המשאבים בין ישראל לירדן. בנושאי ביטחון, ירושלים, מים מהכנרת והקלת סבלם של העקורים. טכס החתימה היה במסוף הערבה מצפון לאילת, ואורח הכבוד היה הנשיא האמריקאי קלינטון. ראש ממשלת ישראל רבין וראש משלת ירדן אל-מג'אלי חתמו על ההסכם, ונשיא המדינה עזר וייצמן , המלך הירדני חוסיין, שמעון פרס וקלינטון לחצו ידיים במשותף.

לאחר ברכות הרעות אותן הביא נ"ל/נחום לדר, בא תורה של הברכה הבינלאומית אותה הביא מנהל האפיק הבינלאומי ר/יורם קנטר: -עם פשיטת המשטרה הצרפתית על ה"ג'ונגל" –ריכוז פחוני ואוהלים של פליטים אפריקאים בקאלה הצרפתית אל מול חופי דובר באנגליה, ופינוי מאולץ של 6900 הפליטים כולל 100 ילדים  ללא מפחה וחסרי בית ל 169 מרכזי קליטה ברחבי צרפת, נשלחת הברכה הבינלאומית היום לאחד משני המועדונים של הרוטרי  בקאלה שחבריו היו פעילים לסיוע לפליטים- מועדון קאלה ריסבאן. (Rotary Club of Calais Risban).  . המועדון נמצא באזור 1520 של הרוטרי הבינלאומי, הכולל 45 מועדונים בדרום ומערב צרפת. הם קיבלו את הצ'רטר ב 1985 ונפגשים לצהרים במלון מוריס  באזור האי ריסבאן שבקאלה. נרימה כוסית של ברכה רוטריונית למועדון רוטרי קאלה!

                                       *   *  *  *   *
    חברנו ר/זאב מטר ביקר  ב 3.10.16 במועדון פרדריק שופן של רוטרי וורשה ומסר להם את דגלון המועדון שלנו, והביא עימו את דגלון מועדונם. ביקורו של זאב זכה לכיסוי אוהד מלווה תמונות באתר המועדון הפולני. כל הכבוד!
                                      *   *   *   *    *
   הודעות המזכיר- מזכיר הכבוד של המועדון ר/דורון מאוטנר שב והזכיר לחברים לרשום ביומניהם ש:
 ב 11 לנובמבר יוצאים החרים שנרשמו לטיול ולשהות בת שני לילות במלון בים המלח
ב 7 לדצמבר מתוכנן טיול בן יום אחד לירושלים, כולל ביקור בבית המשפט העליון ופגישה עם כבוד השופט העליון ג'ובראן, מי שהיה נגיד רוטרי ישראל, וכן ביקור מודרך במוזיאון בגין ואולי אף במוזיאון השעונים.
הגאלה השנתית של המועדון תתקיים בתיאטרון קריית מוצקין ב 12 לדצמבר, כשהאורח יהיה זיר ג'ון גאלווי  החלילן בעל "חליל הזהב"  נגן וירטואוז בעל שם עולמי. 
 
                               *    *     *    *    *
 
     את המרצה האורחת הציגה חברתנו ר/שלומית קירשטיין:  גב' רחל צור-המברה היא בעלת תואר A.B במדעי ההתנהגות ממכללת יזרעאל, ותואר .A.M (בהצטיינות) בחינוך מיוחד מאוניברסיטת חיפה. בנוסף היא בעלת תעודת הסמכה בינלאומית ורישיון בינלאומי לניתוח התנהגויות (BCBA) . פעילותה האקדמית כללה ריכוז אקדמי וריכוז פרויקטים להתמחות באוטיזם ומרצה בנושא זה, וכן מרצה בתוכנית בלימודי חוץ בניתוח התנהגות יישומי בקורסים  של הערכה פונקציונלית אבחון וטיפול במדעי התנהגות, וכן פיתוח תוכנית למידה לילדים על הספקטרום האוטיסטי. הקימה ומנהלת כיום את מרכז "מבטים"  להדרכת הורים וטיפול בילדים בקרית אתא,, מנהלת קלינית לתוכניות ההתערבות לילדים בספקטרום האוטיסטי מגיל שנה וחצי ועד  14, יועצת למנתחי התנהגות, מנחה בשילוב ומנחת הורים לילדים עם בעיות התנהגות. מתגוררת בקרית אתא, נשואה+ 3 ילדים.

   המרצה פתחה בדבריה והציגה את עצמה כעוסקת במציאת דרכים לטיפול התנהגותי  בילדים מהספקטרום האוטיסטי, כ כיום עיקר הטיפול הוא פרמקולוגי בתרופות. המטרה היא הכנסת הליכים התנהגותיים והסתגלות לסביבה על ידי ילדים בוגרים וסיוע בקושיי השתלבות בגני ילדים. לפני כשלוש שנים היא הקימה את מרכז "מבטים" בקרית אתא שמסיע לילדים מחד ולהורים מאידך. הבעיה היא שילדים אלו לא מסתגלים מבחינה חברתית או התנהגותית והם לא מתקשים בשל קושי בדיבור. כיום רוב האוטיסטים מטופלים בבית  באופןן פרטני , ואילו במרכז "מבטים " באים כ30 ילדים  בבית דו קומתי, שם הם עוברים טיפול יחידני במסלול שהיא פיתחה, כשההורים נוכחים ואף משולבים במהלך הטיפול. הטיפול כאמור הוא פרטני ומתבצע בשעות אחה"צ אחר יום הלימודים. לטיפולים יש עלות שמכוסה על ידי ההורים כי חוק הבריאות עדיין לא מכיר ולא מכסה טיפולי התנהגות. כל מהלך הטיפולים מצולם כך שאפשר לעקוב אחר כל ילד וילד וראות איך הוא מתקדם ב"מפת הדרכים" שהיא בנתה ותכננה. בשלב זה כבר 12 ילדים מתוך ה 30 השתלבו במסגרות לימודים בגני ילדים ובתי ספר לחינוך מיוחד בשעות הבוקר.                                                                                                          כל הטיפול ההתנהגותי מבוסס על פרוצדורות שנחקרו והוכיחו את עצמן. הטיפול הוא לא רק לטובת הילד אלא גם משפר את איכות החיים של המשפחה כולה. המטרה של כל הטיפול היא לנסות ולקדם את הילדים באמצעות טיפול התנהגותי אינטראקטיבי לקראת מצב של כמעט נורמליזציה. בילדים ספקטרום האוטיסטי קיימות בעיות התנהגות קשות, העדר מוטיבציה וחוסר ענין בסביבה, תקשורת לקויה והפרעות קשב בנוכחות ארבע מרכבים אלו קיים קושי רציני ביכולת הלמידה של הילד. תחושת ההורים לרוב מאופיינת בחוסר אונים אל מול הילד האוטיסטי, ותחוש השלמה עם המצב –"זה מה שהקב"ה צה"...ואין מה לעשות. המודל שלה מטפל בשילוב של הפרעת הקשב, הפרעת ההתנהגות והפרעת הריכוז, כל השלושה.  אחר כחודש של טיפול  הילד מתחיל ליצור קשר עין, ואת יעילות הטיפול רואים  עם השינויים שחלים בילד גם בחיק משפחתו וגם מדיווחים מהגן, רואים עם הזמן  הפחתה עד העלמות בעיות ההתנהגות, הילד משחק במרבית המשחקים,  לומד אט אט לקרוא ולכתוב וחלקם משתלב בגנים ובתי ספר במסגרת חינוך רגילה, או מיוחדת.

 נמ/גידי ינאי הודה למרצה על הרצאתה המעניינת, בה פתחה צוהר לעולם שלא כולם מגיעים אליו ואיחל למרצה המשך הצלחה בפרויקט אותו היא מובילה. הנשיא המכהן צבי יצחקי הודה אף הוא למרצה והעניק לה את דגלון המועדון וכן תעודת הוקרה מיוחדת על הרצאתה המאלפת.   

 ------------------------------------

כתב וערך: ר/ד"ר יורם קנטר

צילומים:   ר/יורם נאומן

 
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet