נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

23/06/2016 - 23.6.16 אפי נצר

23.6.16 אפי נצר


      מפגש מועדון 22 ביוני, 2016  המועדון מארח את אפי נצר

            מאבות השירה בציבור והזמר העברי בישראל

 

הנשיאה המכהנת יוכי פלר פתחה את המפגש וברכה את האורחים והאורחת הרבים שבאו לשמוע ולשיר עם אפי נצר.

  את פסוק השבוע הביא חברנו ר/צבי פורר:
  אנו נפגשים היום לערב שירה עם אפי נצר. הפסוק שבחרתי "אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה'". מקור הקודש של השירה, בא בשירת הלוויים בבית המקדש. הגמרא מבררת את ענין שירת הלוויים ודנה האם עיקר השירה בכלי או עיקר השירה בפה. התנאים נחלקו  בעניין זה עד שבא הרמב"ם וקבע שעיקר השירה הוא בפה.
   רש"י  במסכת ערכין מציין שבשירה היה ביטוי לשמחה, ועל מנת להגיע למצבי שירה  צריך להיות במצב מיוחד שבו האדם נמצא בהתרוממות נפש לגובה רוחני במיוחד, וכשהוא פוצח בשירה הוא מתעלה עוד יותר ואז הוא משיג הישגים גבוהים יותר ועליונים יותר.

לאחר ברכות הרעות בהן צוין בין השאר גם יום ההולדת של עבדכם הנאמן, שחל השבוע, עברנו לברכה הרוטריונית הבינלאומית שהובאה על ידי ר/עמירם אסמן:

מחר , ב 23 ליוני 2016 ייערך בבריטניה משאל עם בשאלה האם להמשיך ולהיות שותפים בשוק האירופי המשותף או לפרוש? אי לכך הברכה הבינלאומית נשלחת היום למועדון רוטרי קלוב של לונדון, הנמצא באזור 1130 של הרוטרי הבינלאומי.( London Rotary Club G.B.) 

  מועדון זה הוא המועדון הראשון שקיבל את הצ'רטר מחוץ לפון אמריקה ,  בשנת 1911. המועדון משלב נשיון ר שנים עפ יוזמות מועילות ופעיל מאד בתמיכה במטרות הרוטרי העולמי ומעודד ומקדם את רעיון העזרה החברתית בעולם כולו. בין חברי המועדון נכללים פוליטיקאים מכל המפלגות העיקריות בבריטניה, שגרירים, מנהיגים דתיים שונים ואנשים מובילים בעולם האקדמיה ועולם המשפט בבריטניה.

חברי המועדון נפגשים בכל יום שני בצהריים במלון צ'סטרפילד בלונדון. נרימה כוסית של ברכה למועדון הרוטרי של לונדון!

                                                                                    *  *   * *   *

   את המרצה האורח הציג חברנו ר/מוטי איינס, מנהל התזמורת העירונית של חיפה ואיש מוזיקה אמיתי:
   האורח היום הוא אפי נצר נולד בחיפה ב 27  ‏ביוני 1934 ‏ ויחגוג החודש את יום הולדתו ה 82 מאז ועד היום לא עזב את העיר. בגיל 16 קיבל במתנה אקורדיאון מהורים כמתנת יום הולדת, ומגיל 17  ‏ועד היום הוא חי על הבמות בארץ ובחו"ל. במשך 35 ‏שנים ניהל את הצד המוזיקלי של כל הטכסים העירוניים. הקים את מקהלת הנוער ‏העירונית שמנתה 120 זמרים וזמרות והופיעה בכל האירועים. אפי ‏חובש כמה כובעים - כמלחין, החל להלחין בגיל 20 ומאז הלחין למעלה מאלף שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל של השירה בארץ. כמעט כל המנוני צה"ל, להיטי ענק, ריקודי עם וכו'.

‏  אפי הקים בחיפה את חבורת הזמר הראשונה בארץ ,חבורת בית רוטשילד ,וגילה את ירדנה ארזי שהייתה הסולנית. היום יש בארץ כבר כאלף ‏חבורות זמר . אפי מיסד את השירה בציבור, באמצעות הצגת שקופיות ציוריות עם מילות השירים לנוחיות הקהל השר בכל פה. הכל החל באמפיתאטרון בית רוטשילד בחיפה, שעמד במקום בו כיום עומד בנין האודיטוריום. שנים היה בודד בשטח, ואילו היום מאות מרכזי ומדריכי שירה מתפרנסים ממופעי שירה בציבור בשיטה שיושמה על ידי אפי..
   הוא נבחר כנשיא אגודת "שירת רבים" המאגדת את כולם. זכה במאות פרסים שהחשובים בהם  היו "נוצת הכסף" של אקו"ם על הפצת הזמר העברי,  ‏פרסי מפעל חיים מראשון לציון, רמת השרון, קריית אתא, העיר חיפה ופרס אמי, איגוד אמני ישראל. ב 2013 זכה בפרס מפעל חיים מאוניברסיטת בר אילן ועיריית חיפה . בשנת 2015 הוענק לאפי נצר הפרס ע"ש נעמי שמר על מפעל חיים על ידי אקו"ם. לעניות דעתנו הגיע הזמן שיזכה כבר בפרס ישראל על פועלו בתחום השירה בציבור והזמר העברי.
 
  בשלב זה אפי לקח את המיקרופון, החל בהקרנת השיקופיות של מילות השירים וכל הנוכחים שרו במלוא גרונם כשאפי בן ה82 מקפץ ומפזז כאיילה שלוחה ומנצח על השירה . היה ערב נפלא של שבת אחים גם יחד, שירה בציבור והתרוממות הרוח והנפש.

  בתום הערב המלבב הודתה הנשיאה יוכי פלר לאפי, והעניקה לו תעודת הוקרה ואת דגלון המועדון למזכרת נצח מערב מופלא.

 

-------------------------

 כתב וערך: ר/ד"ר יורם קנטר

צילומים: ר/ יורם נאומן

                                                                                                                                       

 



 

 
 




                                                                                                                                           

 

 
2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet