נפגשים כל יום רביעי בשעה 13:00 במלון ביי וויו BayView, חיפה
Meeting every Wednesday on 13:00 at BayView HOTEL, Haifa

02/11/2016 - 2.11.16

2.11.16

                    מפגש מועדון 2 בנובמבר 2016- ישיבה עסקית :

                     אישור תקציב קרן המועדון לשנים 2016-2017

  הנשיא המכהן צבי יצחקי פתח את המפגש מס 14 לשנת הרוטרי 2016/17, שהינו ישיבה עסקית לצורך אישור תקציב הקרן מועדון וברך את החברים הנוכחים . בהיות המפגש ישיבה עסקית לא נכחו אורחים בישיבה בהתאם לתקנון.

הטכס הרוטריוני- 
 "פסוק השבוע" הובא על ידי מזכיר הכבוד של המועדון ר/דורון מאוטנר: שניצל את ההזדמנות להעלות את נושא הנכונות להתנדבות של חברי המועדון. לדבריו, פעילות במועדון מבוססת על שילוב של רעות, עסקים וקהילה והמועדון אמור לפעול בתחומים אלו. ארגון הרוטרי הוא בבסיסו ארגון מתנדבים אשר פעילותם במועדון למען הקהילה והחברה היא ללא תשלום וללא שכר, במטרה להיטיב עם האחר מתוך בחירה חופשית. הוא תמה לאן פסה רוח ההתנדבות שלנו? יש תחושה כי חלק מהחברים מתייחסים לחברות במועדון כמובנת מאליה וכשפונים אליהם להתנדב ולסייע  בנשואים שונים הם משיבים בשלילה. יש לדאוג לכך שכל חבר ירגיש תחושת שייכות, אכפתיות ורצון להתנדב הלכה למעשה.

לאחר "ברכות הרעות " אותן הביא ר/עופר אדלמן, בא תורה של "הברכה הבינלאומית" שהובאה על ידי חברנו ר/לוטף כרכבי: בהמשך למפגש האשכולי שהיה במוצ"ש האחרון והוקדש לאחוה בין עמים ודתות, הברכה הבינלאומית שלוחה הפעם למועדון הקרוב אלינו פיזית אך רחוק... ונכוונה היא למועדון הרוטרי של עמאן בירדן .( Rotary Club of Amman West, Jordan). המועדון הראשון של הרוטרי בעמאן נוסד ב1956 במלון פילדלפיה שבעיר על ידי  ערבי נוצרי מנצרת שירד מהארץ לירדן ב 1955  לטפל בעסקי משפחתו שם, ושהיה קודם לכן. חבר מועדון רוטרי נצרת. כיו ישנם 11 מועדוני רוטרי בירדן, 6 מהם בעמאן הבירה. המועדון הפעיל ביותר הוא של עמאן ווסט, נוסד ב 1966 עם 30 חברים המשתייכים לאזור 2452. המועדון מקיים את פגישותיו במלון עמאן כל יום רביעי בשעות הערב. המועדון פעיל מאד מבחינה חברתית, תומך בארוחות חמות לבתי תמחוי, מארגן תרומות דם  , פרויקטים בנושאי טיהור מים , שתילה ונטיעת יער ועוד. נהבה רימה כוסית של ברכה למועדון השכן מעמאן!

                                       *    *   *   *    *  
 

MY Job Talk  

הפעם הציג את עצמו ואת עיסוקו חברנו מזה כשלוש שנים ר/ד"ר לוטף כרכבי:
 יליד שפרעם, בן בכור למשפחה נוצרית ולו אח ואחות. האב היה מנהל בי"ס ומרצה באוניברסיטת חיפה, האם הייתה פעילה חברתית ואחראית על קשרי חוץ בנעמ"ת, והאשה הראשונה מהמגזר הערבי שהתמודדה  לכנסת מטעם מפלגת העבודה. את לימודי ביה"ס היסודי והתיכון סיים בשפרעם, ואת לימודי הרפואה בפקולטה לרפואה בטכניון חיפה סיים בהצטיינות בגיל 25  בלבד. עם סיום הלימודים התמחה בנהריה שם גם סיים התמחותו כמומחה ברפואת ילדים. במהלך ההתמחות היה אחראי על הדרכת רופאי הקהילה וסטודנטים לרפואה במסגרת מחלקת הילדים. עם סיום התמחותו החליט שלא להמשיך במסגרת בית חולים אלא לעבור לעבודה בקהילה במרחב מגוריו. תחילה במרפאת כפר יאסיף ובמרפאה עצמאית בשפרעם, ומזה 3 שנים מכהן כמנהל המרפאות בכפר יאסיף ואבו סנאן, אזור הכולל 16 אלף מבוטחי שירותי בריאות כללית, כ-40 רופאים וצוות נלווה של כ 60 אנשי מקצוע. ובנוסף עומד לרשות החולים במרפאתו העצמאית עם אשתו ושני רופאים נוספים בשפרעם.

נשוי לסוניה שגם היא רופאה כללית ולהם 4 ילדים: נלי בת 21 –סטודנטית למשפטים באוניברסיטת חיפה, גיסר בן 19-סטודנט להנדסת חשמל בטכניון, לין בת 16 תלמידת תיכון ועבי בן 11 תלמיד בי"ס יסודי.

מכהן כסגן יו"ר ועד הרופאים בגליל המערבי וחבר בועדת ביקורת הכספים בהסתדרות רופאי ישראל (הר"י) המפקחת על תקציב בן 8 מיליון ₪. בנוסף פעיל חברתית במספר עמותות בשפרעם .

 בנוסף לעבודתו הניהולית כרופא אזורי בשרותי הכללית, הוא נחשף יום יום לבעיות האנושיות הצצות בעבודתו כרופא הנותן יחס אישי ושרות מקצועי בקשריו עם המטופלים במסגרת המרפאה שלו בשפרעם , שם הוא ידוע כרופא המקבל בנוסף לחולים מהכללית   ( בגינם הוא מתוגמל על ידי הקופה) גם חולים מכל הקופות ונענה לכל דורש ללא כל תמורה, כי הוא רואה בשרות הרפואי למטופליו ערך עליון .

                                       *   *   *    *    *
 

תקציב קרן מועדון רוטרי חיפה 2016-2017

   מזכיר הכבוד הנוכחי של המועדון ר/דורון מאוטנר הציג את הצעת התקציב המתוקנת כפי שנידונה ע"י ההנהלה בישיבתה האחרונה ומובאת היום לאישור החברים. הדף הכולל פירוט הסעיפים בתקציב המוצע חולק לחבריו בישיבה, כולל ההכנסות ומקורן, ההוצאותהמשוערות במסגרת פעילויות המועדון  על אפיקיו השונים. סך ההכנסות המשוער בתקציב הינו 243,200 ₪, סך ההוצאות 263,000ש"ח ותוספת קיזוז עודפי קרן המועדון מסוף יוני 2016 , צפוי עודף של 5,407 ₪ לסוף יוני 2017..לאחר  דיון קצר בו הובעה ביקורת על גובה  התמיכה הצפוי עבור גן הילד, והסברי המזכיר והנשיא שמדובר בתקציב  שיתכן ובמהלך השנה ישתנה מעט בהתאם לניצולו  וצרכיו, הועלתה ההצעה להצבעה והתקציב של קרן המועדון לשנת הרוטרי 2016-2017 אושר פה אחד.
לאחר תום ההצבעה הקיש הנשיא בעוז על שולי הפעמון המיתולוגי שעל שולחן הנשיאות והישיבה העסקית הסתיימה.

------------------------------

כתב וערך: ר/ד"ר יורם קנטר

צילומים : ר/יורם נאומן

2024 © כל הזכויות שמורות למועדון רוטרי חיפה
bullet